Dressyra sig i form :)


 
 
 
 
 
 
SER NI VA RUND HAN BÖRJAR BLI???? <3
 
 
Idag har vi dressyrat lite och han var lite spänd i höger varv så jag fick kämpa lite där, tror jag ska be Helena komma ut och kolla igenom kroppen en gång till, måste hitta en vecka som funkar med så han får vila lite. Annars tyckte jag han gick super med tanke på att han har vilat mycket i veckan och inte ridits igenom som han gjorde idag. Jag tycker det märks på hästar som vilar flera dagar från arbete, dem tappar väldigt mycket. Jag har även fått höra ryttare säga som rider dressyr på MSV, vilar de exempel två dagar får man backa 1 vecka i träningen. Jag tror absolut det kan ligga något i det, men sen kan jag också tycka att vi alla behöver återhämta oss. Det behöver inte betyda att hästen står i vila rakt upp och ner. Det kan vara så att den behöver lite skogspromenader eller kanske ett hopppass?! ;) Så som jag gör nu, jag är ju absolut ingen dressyrryttare men väljer dressyren för att göra något annat.
 
 
 
 
 
 


Postat av: Johanna
2014-04-25 - 20:24:07

supertjusiga! såg filmen på instagram och dog lite! jag är så kär i din häst!! måste komma förbi någon helg och hälsa och fota!! :D

URL: http://tigermysig.blogg.se


Postat av: MalinKalin
2014-04-26 - 19:32:45

Snygga killen! Ni passar så bra ihop :)

URL: http://malinkalin.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: