I morgon blir det all in för KG-Svensson


 
 
I morgon kommer KG till Halmstads FK och jag ska rida för honom i det första passet klockan 08.00. Jag har sett fram emot detta sen den dagen jag blev tillfrågad plats, tyvärr har jag inte kunnat vara med tidigare när han har varit på besök men nu jäkla ska jag ge all in. Hoppas bara att Cassador vaknar på samma humör som han gjorde idag <3 I förrgår var han helt underbar, massa energi och kämpade kämpade tappert med den jobbiga bomövningen. Igår va han inte alls rolig och idag va han superfin igen, ensamheten i stallgången va inte lika jobbig idag, kanske för det fina sällskapet som Tessi gav honom. 
Först skrittade jag en lång runda i skogen, klättrade lite och sen gick jag in och red i ridhuset, samtidigt som en annan, en dressyrryttare. Hon gav mig härlig feedback och komplimanger, det lyste verkligen om oss och Cassador va lugn, taggad, men avslappnad och rusade absolut inte iväg. Lite stel i höger men det var verkligen en fis i rymden. Jag ville trimma igenom honom lagom ordentligt så han skulle vara fin tills i morgon. Vi red tempoväxling, ökning på ena långsidan, normal på andra långsidan och kortkort på kortsidorna. Vi försökte även hålla oss innanför spåret så han inte skulle få för mycket hjälp av väggen. Han har blivit så fin min lilla kille <3 (även om han har sina dagar). Jag hoppas kunna få till en liten film i morgon men inte säkert, jag återkommer så fort jag ridit färdigt!!
 
 
Har ni ridit för KG?? Vad tyckte ni??
 
 
 
 
 Foto: hippson.se


Postat av: silverbjälke
2014-04-10 - 18:02:44

Jodå, för att vara en person som faktiskt tycker det är roligare att kolla på när färg torkar än att kolla på dressyr och aldrig i livet skulle tävla i en ren bedömningsgren så förvånar jag mig själv ibland :)

har tränat för KG massa gånger, skitbra markarbeten, sits och takt övningar. speciellt för lite yngre och lite "påvägupp" hästar. Du kommer få snappa upp massor av kul små braatttänkapå saker. Han har dessutom ett väldigt gott öga till individen hos hästen och har ofta lite olika tips beroende på vilken häst. DET tycker jag är en sak som utmärker en bra tränare, att inte träna alla likadant utan faktiskt se att de är olika typer-individer.

URL: http://finest.se/silverbj%C3%A4lke


Postat av: Mamsen
2014-04-11 - 08:56:17

Lycka till, all in som du skriver, Hoppas prinsen är med på det =))
Kramis

Postat av: Erika Pettersson
2014-04-11 - 13:36:58

Gud kul! :)

URL: http://erikapettersson.webblogg.se/


Postat av: Katta
2014-04-11 - 14:27:51

Hej fin blogg du har! Kolla gärna in min blogg :) Läs även gärna mitt inlägg om näthat skriv sen vd du tycket om du vill :) Läs det här: http://jagkatta.horseworld.se/2014/04/08/nathat-inte-ok/#comments
Kram :D

URL: http://jagkatta.horseworld.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: