Tessi =)


 
 
 
 TESSI är en 7 månaders Australien Shepherd, hennes stamtavlenamn är Dragonara Talk Dirty To Me. Häftigt namn, men som ni alla har märkt så har de gett henne familjenamnet Tessi. 
 
Jag ska passa Tessi under dessa två veckor som hennes familj är i Frankrike, med hjälp av min syster. Hon är bara 7 månader gammal och fortfarande valp. Så hon behöver en nypa uppfostran och tålamod. Men mycket har hänt under bara några dagar, hon har stor respekt för mig och det känns så skönt. I förrgår lyckades hon smita ut snabbt när vi öppnade grinden men vände så fort jag ropade in henne med bestämd röst. Jag tänkte jag skulle lära henne minst ett trick som jag har som favorit och det är att kunna rulla runt. Det tog inte lång stund innan hon fattade vinken. Ni kan se på klippet nedan att hon gör det lätt som en plätt andra dagen efter inlärningen. Visst är hon en riktig sötnos :)
 
 
 
Här lär jag henne sitta still med tuggbenet i munnen utan att springa iväg eller tappa det.
 
 
 
 
 
 
 
 
 Sitt, ligg och rulla runt =) Duktig tjej!!
 
 


Postat av: Erika Pettersson
2014-04-15 - 10:18:26

åh herregud så söt! :D

URL: http://erikapettersson.webblogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: