IM BACK =D


 
 
 
Ja nu är jag tillbaka till det normala, lämnade spökhuset och hundvalp igår efter jag kom hem från kursen. Så första natten hemma sov jag inatt efter två veckor i annan säng. Jag somnade som en gris efter 22.00 igår.... två fullspäckade veckor gjorde mig helt slut i knopp och kropp. Så nu hoppas jag att det blir lite mer normalbloggat här på Icusen :)
 
Cassadors träning: Han fick vila i måndags och även tisdags då jag va iväg på kurs, igår tömkörde jag honom och han va lagom pigg och glad. Idag skrittade jag ut en lång och mysig runda i skogen. Vi klättrade en del och även om stora feta tält va i vägen så va han inte livrädd för dem alls, tittade lite konstigt men inte alls som han kanske hade gjort efter 2-3 dagars vila från mig på ryggen. Även när vi skrittade hem kom det stora lastbilar från regementet och ja gjorde halt för att vänta ut dem men Cassador gick mot dem och jag fick säg till honom att han skulle stå stilla och vänta. Så han brydde sig verkligen inte om dem heller. Vilken duktig kille jag har :)
 
I morgon åker min dressyrsadeln på och det blir trim trim med bommar. Jag kommer att få ha en annan dressyrsadel snart, Susanne jobbar på det. Jag kommer även att få ha en annan hoppsadel, jag har ju lånat en Carbon EK-26 nu och den är ju helt ljuvlig, så vi får se om det blir något sådant eller vad hon hittar på, jag kan bara önska :) Det är nämlligen så att efterfrågan på equipesadlar har ökat med det dubbla i hela världen och från att ha en leverans på 3-4 veckor hos Susanne så är de uppe i 7-8 veckor, om man har tur. Så equipe rullar mer än någonsin vilket är riktigt roligt att kunna få ta del av.
 
Jag va hemma hos Susanne och lämnade ifrån mig ECarbon sadeln efter 2 veckor hos mig, oh no, hoppas jag får tillbaka den snart ;) Hon ska nämligen till Danmark och eftersom hon har så få måste den med. Så jag fick nöja mig med en annan så länge. Hjälpte även Susanne att fixa i ordning lite på lagret medans hon packade, känner mig som hemma hos Susanne och Fredrik. Susanne packade även på mig lite saker med som jag fick med mig och det är ju inte fy skam det, som julafton varje gång :) Hälsade även på Lucys två valpar som inte va gamla, så himla söta.
 
 
 
 
 Vår i skogen
 
 
 
Tält uppe på backarna
 
 
 
 Cassador äter mycket duktigt nu och har även permenentat håret <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 Lucys ena valp Alfons :)
 
 
 
 
Mina gåvor från equipe idag <3
 
 
 
Massa snygga mössor
 
 
 
 
 En blå luva kan mactha till två schabrak, riktigt snyggt :)
 
 
 
 
 


Postat av: Anni
2014-04-24 - 15:50:01

Ååååh!
Vart köper man equipe-schabrak & huvor?
Snyggaste som finns, men hittar Ingen som säljer :/

Svar: Jag kan göra ett inlägg om det i morgon :) du kan fråga mig och även gå in på equipe.se och beställa :) finns inte många butiker som har så man kontaktar Susanne mest på telefon och mail. Men tanken är att jag ska hjälpa till lite då de har väldigt mycket att göra :) du kan maila [email protected]
Ica

URL: http://teamoveson.blogg.se


Postat av: Escaping Reality - ett nytt liv i Shanghai
2014-04-25 - 09:47:51

Vilken underbar liten valp! Jag blir så hundsugen av de bilderna, kanske blir en vovsing till sommaren.

URL: http://escapingreality.spotlife.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: