Deras ögon säger allt...


 
 
 
Tänk vad dessa fyrbenta vänner kan få oss på helt andra tankar. De kan verkligen konsten att få jorden att snurra runt och livet värt att kämpa för. Dessa varma och stora djur har en stor plats i våra hjärtan, små som stora. Att se ett litet barn sprudla av glädje i närheten av hästar är magiskt. Lilla Elvira har inte träffat så många hästar i sitt liv och har haft lite respekt för dem, vilket är något man absolut ska ha. Men nu, hon litade fullt ut på Cassador och ville till och med hålla honom själv. Cassador stod helt lugnt och tryggt, jag själv litar inte lika mycket på honom som Corvette, men denna dag växte han lite i mina ögon. När vi skulle gå iväg så höll jag i ena änden och Elvira i andra. Cassador brukar skritta på ganska fort men denna gång så gick han sakta, precis bakom Elvira som gick med sina små steg och han fick stanna upp för att vänta på henne. Min fina fina kille, så härligt att se dessa stora djur i närheten av något litet och oskyldigt, de förstår mer än vad vi tror och det kan man se på deras kroppsspråk och även djupt in i ögonen... <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Natalie
2014-04-16 - 04:37:02

Åååh, vilka underbara bilder. Det är precis som du skriver, det syns så tydligt i deras ögon. Som att de verkligen tänker "den här lilla människan är ömtålig, bäst jag är försiktig". Nyfikenheten och försiktigheten emellan hästar och barn är underbar :)

URL: http://nattarosenqvist.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: