ÄNTLIGEN helg =)


 
 
 
 
 
 
 
Kom hem från jobbet för en stund sedan och har pratat med familjen som kom precis innan jag åkte. Jag ville vara med när vi släppte ihop vår familjehund Lilly och Tessi, då det är jag som har ansvaret för Tessi. Lilly är en irish soft coated wheaten terrier och de kan låta väldigt aggresiva när de leker. De morrar och ryter ganska hårt, men Tessi brydde sig inte alls och bara efter en stund så tyckte Lilly det va helt OK att hon hängde efter henne. Lilly har nämligen blivit biten och påhoppad av en jakthund och en schäfer en gång så det sitter väl lite i huvudet på henne och vi har inte velat släppa ihop henne med någon hund ifall ifall. Men eftersom Tessi har ett mycket bra temperament och är fortfarande valp så hoppades vi på att det skulle funka. Tik och tik är ju inte alltid den bästa kombon.
 
Nu precis så släppte vi ut hundarna på en liten nattkissning och båda gick ut ihop och jag och mamma sprang runt i alla fönster för att titta till dem. Först kissade Lilly och direkt efter Tessi, sedan gick de runt huset och nosade lite tillsammans. Så mysigt :) 
 
Ja äntligen är det långhelg med massa mys, god mat och bästa sällskapet, familjen <3 Huset vi bor i nu har gångavstånd till stallet, tar 5 minuter och skogen ligger nära. Det är precis så här man vill bo, så fort jag har kommit tillbaka till mitt gamla liv ska jag leta ny lägenhet på denna sidan av stan, nära till stallet, skogen och även centrum. Då jag är från småland och skogen så trivs jag mer när jag har väldigt nära till skogen, en riktig skogsmulle.
 
Jag har nu klippt ihop alla klipp som Clara filmade, tyvärr fick hon inte med hela sista rundan som vi satte riktigt snyggt. Men hon fick med alla "fail" från dagens pass, och spana in hopphästen, han vill verkligen INTE riva <3 Känslan idag tar vi med oss till söndag. Skönt att vi kan återhämta oss i två dagar nu och ladda om krafterna helt. Skogen i morgon och pyttetrim i ridhuset, sedan skogen på lördag och ordentligt trim i ridhuset Älskar att blanda underlag och miljö under ett dagspass, hatar att rida i samma dag ut och dag in, jag hade aldrig klarat av det. Förstår faktiskt inte dem som gör det...
 
På söndag ska vi till Åstorp och hoppa 1.10 och 1.20, det är ju en bit dit så det fick bli två klasser. Bästa och underbara Michelle kommer och hälsar på, henne har ni hört talas om innan, det är hon som gör mina snygga videos. Fick även veta att hon ska jobba i Falsterbo så då kan vi hänga extra mycket, ska bli så roligt <3
 
 
 
 
 
 
 
hihi, vet ni vad, i morgon blir min första sovmorgon på.... nä jag vet inte när senast... ^^
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: escapingreality - ett nytt liv i Shanghai
2014-04-18 - 03:37:26

Det var väl inte någon fail i den videon? Det enda var väl kombinationen i slutet men det såg ut mest som att det blev en kommunikationsmiss er emellan och Cassador gjorde allt han kunde för att hjälpa er ur det. Som jag ser det visar det mest på att ni är ett bra team och att han är villig att anstränga sig för att ni ska klara er, mycket hjärta helt enket. Förresten så har han en sjukt gullig hoppstil med benen fram, han ser så glad ut av att hoppa!

Svar: Tack för den härliga feedbacken, lite fail/missförstånd blev det men absolut inget jag hängde upp mig på. Cassador har sjukt svårt att hoppa tvåkombination då det gärna blir ansträngande trångt :) men jag är så nöjd med passet!!
Ica

URL: http://escapingreality.spotlife.se/


Postat av: Amanda
2014-04-18 - 13:01:09

Fin bild :D

URL: http://amandadudas.blogg.se


Postat av: Carolin
2014-04-18 - 20:07:12

Han ser riktigt taggad ut ;-) Men tycker du rider han så grymt bra!! Så lugn o stilla i din ridning :-) Håller tummarna att de ska gå bra på tävlingen <3

URL: http://stallcarlsvik.blogg.se


Postat av: Michelle
2014-04-19 - 00:21:39

Hihi världens bästa och goaste Erica! Har mycket att se fram emot nu :-) Längtar som attan!

Stor skillnad på dig o Cassador nu. Visst det är missar och missförstånd här och där, men det är nu ni backar tillbaka, för att ta sats! Ni håller på att svettas samman till ett bra team, det märks att det ni tränar på ger goda resultat. Det ser man tydligt ex innan och i språnget att du följer med bättre och slappnar av. Nu hoppar Cassador rundare och landar bättre och framförallt har kontroll till nästa hinder vilket blir positivt för din ridning och sits!
Stora framsteg gör ni nu. Än en gång, ni backar för att ta sats!

URL: http://michellehall.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: