Laddar inför Flyinge i Småland


 
 
Jag är fortfarande hemma i småland, laddar inför Flyinge med god mat, kärlek från familjen och massa mys. Jag önskar verkligen att hela min familj bodde lite närmre så man kunde droppa in på en fika eller en söndagsmiddag. Men jag ska väl inte klaga över en timme då det finns många andra som har fler mil ifrån vardandra. Cassador laddar även han med Nicole på ryggen idag som har ridit igenom honom i dressyr. Hon är riktigt duktig då jag aldrig kommer komma i närheten med den kunskapen hon kan i dressyr. Hon har tränat dressyr varje vecka under en lång tid och när man hoppar upp på en häst där hon precis suttit så är det helt magiskt. Hon ringde mig för en stund sedan och berättade hur det hade gått. Han hade varit superfin och även Nicole gav mig beröm att jag hade gjort ett kanonjobb med honom sen sist hon red honom, det är fantastiskt att få höra det från duktiga ryttare som har suttit några mer år i sadeln än gröna jag =) Det gör verkligen att man blir peppad på att fortsätta, jobba, slita, blod svett och tårar. Ja ni vet ju alla hur det kan vara på hästryggarna. Nicole sa även att han älskar verkligen att jobba, om hon hade velat så hade de kunnat rida i 3 timmar. Det är inte många hästar som aldrig tjurar ihop, ger upp totalt och vill gå in i boxen och lägga sig. Cassador är verkligen en otrolig och magisk häst att sitta på. Tänk om livet hade varit så lätt för oss, älskar att jobba, älskar att tävla, älskar att leva och älskar livet, det verkar inte finnas något hinder i vägen för denna häst. Skulle det dyka upp en hinder så tar han sig definitivt över det med stor glädje.
 
 
I morgon ska Cassador skos, vi ska åka hem till hovslagaren då Sandra har häcken full denna vecka. Så i morgon kommer jag göra ett inlägg och lyfta fram min hovslagare som alltid ställer upp, hon åker 25 minuter och slår på en tappsko en lördag för min skull. Hon är guld värd <3 Det var en av mina läsare som ville att jag skulle lyfta fram lite personer som finns bland mig och hästarna som ni inte ser eller vet något om. 
 
När skorna sitter på åker vi antingen hem först eller direkt till Båstad och HOPPTRÄNAR för Amanda Ericsson. Åååååååååå jag längtar till i morgon!!!!! =D 
 
 
Och vet ni vad........ J A G   H A R   S E M E ST E R  I  E N  V E C K A ! ! ! !  
 
 
 
Det här är Cassador innan han ser 1:an, han letar och letar och letar. Ja ni som sett filmerna på honom ni vet. Men känslan att sitta på en sådan häst är helt magiskt, lite jobbigt och svårt ibland men lycka, ja ren lycka. 
 
 
 
 
Jag känner mig verkligen som världens lyckligaste tjej när jag sitter på denna häst, Cassador H, dressyrhästen som älskar att hoppa. Han är inte stor, inte högre än 1.65, liten och nätt i kroppen men världens största hjärta, glädje och vilja att prestera. Jag önskade att alla tjejer och killar fick uppleva en sådan häst under tiden som ryttare, han är verkligen värd allt slit, tömd plånbok ibland och sena nätter/tidiga mornar. Min dröm är att kunna ha råd att ha kvar honom resten av hans liv. Men ingen, varken du eller jag vet, only the future can tell.....
 
 
 
<3       <3       <3       <3       <3
 
 
 
 
 


Postat av: kaffehörnan
2013-09-30 - 00:05:44

Jag kan känna din värme kärlek lång väg när jag ser bilderna. Vilken closeup alltså, snyggt tjejen

URL: http://www.kaffehornan.se


Postat av: Sara Ekman
2013-09-30 - 07:55:17

Precis, bara onödigt att stressa!! Vill ju att hästarna ska hålla sig fräscha och glada hela livet!! :)
Åh så kul, nu närmar sig Flyinge!! SPÄNNANDE!!! :D SKa hålla både tummar och tår för dig och Cassador!! KRAM

URL: http://aamaziing.blogg.se/


Postat av: PerlStoft
2013-09-30 - 09:04:46

Vad fina ni är, håller med om att det bara lyser kärlek på bilderna :)
Vad kul att du ska lyfta fram din hovslagare, bra initiativ. Dom kämpar och sliter verkligen i det dolda och där kan man verkligen tala om blod, svett och tårar :)
Vi på PerlStoft vill ge en stor eloge till alla duktiga hovslagare som kämpar och ställer upp i ur och skur :)

URL: http://www.perlstoft.se


Postat av: Ida Barsk - Sveriges Nordligaste Hästblogg
2013-09-30 - 10:06:38

Åh vad fina ni är!

URL: http://idabarsks.blogg.se/


Postat av: nicole
2013-10-01 - 23:40:36

Ni är verkligen ett bra team du och cassador! kommer gå super i flyinge! glöm inte att du gör det för att det är vad du älskar och framförallt ha roligt! Lycka till finaste Erica <3


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: