Corvette och Cassador, mina två CC =)


 
 
Började dagen med Cassador, han kändes riktigt fin idag, inte alls trött utan glad att få jobba. Jag va ändå smart och plockade inte fram något hinder innan han va ordentligt tiden i alla gångarter och svängar ;) Tog sedan fram ett krysshinder med galoppbom framför. Svårare än så ville jag inte ha det idag.. :) Första gången vi kom på det attackerade han hindret, andra gången likadant men då sa jag stopp och gjorde halt innan hindret, sedan kom vi några gånger till och från Ok. Tog bort han från hindret och galopperade runt ridhuset och jobbade han lugn och stadig. När han kändes riktigt fin och jag hade han runt skänkeln, rund och fin i kroppen och inte drog iväg så kom jag på hindet....... WOW!! Det är så det ska kännas!! Berömde han riktigt mycket, bytte varv och gjorde likadant här. Jobbade han först i galoppen och när han kändes fin vände jag upp mot hindret och... PANG.... Han va lika fin igen ;-) hihi. En del som läser detta kan tycka, "whats the problem?!"....men han är ingen lätt häst så ja, jag blir överlycklig när han är lugn och fin OCH att jag lägger han rätt. Han är så sprallig och hindertokig denna dressyrhäst. Han ska bara lära sig att tagga ner lite... Om det nu går!!!
 
 
 
 
 
Efter Cassadoren, den där snygga matadoren, så kommer min gråa sköna och vackra köttbulle. Ja lite rund och go är hon men det gör ju bara gott inför vintern. Jag har inte ridit igenom lillskruttan på ett bra tag och det märktes. Ella har ridit henne och hon har lagt all fokus på galoppen, galoppfattningarna och halt. Där va hon superfin så grymt jobbat Ella, men hon är en mer stel häst än Cassador och man måste få igenom sidorna för att få med hela hästen. Så jag fick använda en förlängd skänkel idag, ett dressyrspö som hjälper till när jag flyttar henne sidledes. Skruttan är ju inte jätteförtjust i det men jag berömmer hela tiden och när hon fattar vinken så lägger jag spöt åt sidan. Så halva passet gick åt att skritta och rida igenom henne i skritten. :) superfin OCH glad va både hon och jag sen. I slutet kom vi på krysset och hon va så fiiiin!! Jag skulle verkligen behöva någon som kan filma mig någon gång i veckan på förmiddagen :)
 
 
 
 


Postat av: Anonym
2013-09-27 - 00:27:29

Hej,

Vill önska dig en trevlig helg, ska du hitta på nått extra kul? :)

Jag lyfter fram bloggar genom veckans intervju, vore kul om du ville vara med! Anmäl dig på www.pageryd.se så intervjuar jag just dig nån gång! :) KRAM


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: