Cassador, hoppträning för Amanda 7/9


 
Klippt ihop en liten video på mig och Cassador, den sista och bästa rundan fick vi inte med för då var mobilen full. Men ni kan se från först klippet och sista så blir bara sprången bättre och bättre. Grymt bra träning att träna banhoppning flera gånger med tränare!!! Ni kan se OCH höra att han hoppar mig ur sadeln i ett klipp på kombinationen men han stör sig inte utav det utan lägger all sin koncentration på att klara nästa hinder. Vilken härlig kille <3
 
 
 
 
Jag hann bara med detta klipp innan jobbet så Corvettes kommer lite senare.


Postat av: Sara Ekman
2013-09-08 - 16:12:17

Han har så himla häftig teknik! :D En häst man kommer ihåg, på ett positivt sätt :D Kram

URL: http://aamaziing.blogg.se/


Postat av: ThereseL
2013-09-09 - 10:24:10

Vilken energi han har! Man ser hur han ändå lyssnar å väntar på din signal, åsså skuttar han över som ingenting ju!

URL: http://thereselindh.se


Postat av: ThereseL
2013-09-09 - 10:42:29

Och jo, nu har det gått vägen! Hältan är som bortblåst nu när sömmen väl rättats till så nu ägnar jag veckan åt att mjuka upp och få tillbaks honom på banan igen :)

Fast du ser verkligen ut att vara ett med Cassador ju, du känner av hans steg och får till det hela tiden trots att han är som en gummiboll. Jag vill låna lite av din känsla ;) En av sakerna jag gillar med dina filmer är just att du verkligen rider med känsla på dina hästar, och den förmedlas liksom ut ur datorskärmen här och jag blir taggad att rida så själv! :)

Jag håller med dig i det du skriver, och galoppen är min och santos svagaste länk, det är jag väldigt medveten om. Jag tycker fortf att det går fort ibland och när jag sedan ser på filmer så är det snarare motsatsen.
Jagar stubbåkrar nu och "öser" galopp bara för att sluta tycka det går för fort, och Santos behöver lära sig ta mer mark under sig, han har så små steg.
Hoppas på att mycket galopp kan hjälpa oss båda :)

Vettu, jag ska ta dig på dina ord!
Ska ha lite markträning i veckan och då ska jag lägga fokus på att leka med galoppen, inte ta i honom utan bara känna hur det känns när det är rätt, och när det är fel.
Sedan på söndag skall jag till Hermanstorp och hoppa och då ska jag göra samma sak.
To be continiued... ;)

Hoppas du får en bra tävling i Kungsbacka!

Älskar förresten ditt "IIIHHHHH" när han skjuter dig ur sadeln, haha!

Postat av: Kelsie
2013-09-09 - 20:46:33

Så fina ni är !:D

URL: http://ponnygruppen.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: