Nu är det lugna tider...


 
Eller inte ;D
 
Jo lite lugnare är det nog men det blir alltid vad man gör det till. Denna vecka har hästarna fått några lugna dagar utan ryttare på ryggen, även jag har åkt hem tidigt, myst med syrran och tittar på film innan jobbet. Min förkylning är inte helt över och har satt sig i alla leder, men även all press, tävling, åka hit och dit har tagit ut sin rätt på mig. Jag behöver bara ta det lugnt lite och återhämta mig. Även Cassador har talat om för mig att han bara vill gå i hagen och äta hö. Jag kan verkligen säg att jag känner denna häst väldigt väl nu, att kunna läsa av hästen kroppsspråk är guld värt. Han kommer och myser med mig med ett inre lugn och så tillsfred med livet. Så härligt att se en häst äntligen kunna njuta av att vara "ledig" då han inte riktigt kunnat det innan. Ja jag fick ju laga tråd och staket minst en gång i veckan i över ett halvår, de fick till och med skära loss honom från tråden en gång då han lyckades kila fast tråden mellan skon och hoven. Att inte han skadade sig riktigt illa är ju ett under... Däremot så har jag en grå liten häst som älskar att vara ledig och bara äta sitt hö, gärna massa massa hö :) Den dagen jag ställer henne i avelsboxen kommer hon jubla. Det är stor skillnad på vad mina hästar gillar att göra, Cassador hoppar mer eller mindre in i tränset medans jag fortfarande försöker uppfostra Corvette med att inte vända bort huvudet varenda gång jag tar av grimman. Men ställer man fram ett hinder eller ger sig ut i skogen så är det full fräs och lite till, ja hon är ingen långsam häst och räds inte för mycket. En tuff brud i lyxförpackning helt enkelt <3 
 
 
 
 
Nu laddar vi inför höst/vinter/vår. Mycket ska göras och inte göras :)
 
-Bloggen ska ändras, ny design och ny header.
 
-Photoshoot den 4 November, med temat Avantgarde :) ska bli riktigt roligt och spännande. Vi ska vara ute i naturen.... Missa inte det!
 
 
Photoshoot för 1,5 år sedan.
 
-Jag kommer att ha minst en tävling där man kan vinna smycken från PerlStoft. PerlStoft har även hört av sig att en ny laddning med smycken till mig och hästarna är på G så det kommer jag även att visa er.
 
- Hästarna ska åka på sin sista tävling innan vintervilan.
 
- När hästarna sedan är på G igen ska vi åka och besöka Matilda i Skara, bloggar som showjumper, en jättestort blogg :)
 
-Vi ska även åka till Amanda i Båstad på lite träningsläger. Både jag och hästarna ska vara vääääl förberedda och taggade inför 2014!!! Vad och vilken tävling det blir säger jag fortfarande inte, lite hemligheter måste jag hålla er med ;-)
 
-Till Våren sedan kommer jag publicera den Photoshoot som jag gjorde för Fiori Magazine i august. Dessa bilder ska komma med på en framsida i en tidning och även några sidor i tidningen så jag får inte publicera en massa här innan. Men bilderna är så vackra och jag lovar att ni kommer gilla dem :)
 
Lite annat smått och gott. På lördag ska jag hem till småland och gå på kalas, min fina brorson har fyllt 8 år och ska firas, sedan jobb på söndag. Nästa helg ska jag på inflyttningfest och helgen därefter ska jag på mingel och sedan bli bjuden på middag. Fullt upp med andra ord ;-) men lite mindre häst.
 
 
 


Postat av: Linnea
2013-10-10 - 21:33:39

Åhh så söta hästar! <3

URL: http://linnealuve.blogg.se


Postat av: Anita
2013-10-11 - 12:44:51

Lugna dagar behöver även hästarna :D kram

URL: http://siliiins.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: