Lösgalopp är härligt för hästarna =)


 
 
Cassador fick vila igår medans Corvette gick ett pass. Idag tänkte jag först tömköra båda då jag ville att Cassador skulle vara ledig från 60 kg-klumpen ;-) Men jag tänkte att de båda likagärna kunde få springa av sig tillsammans på utebanan. Lösgalopp och massa bus det gillar dem, så skönt för då kan jag bara stå och titta på medans de jobbar ;) När jag tycker det är nog stiger jag in på banan och visslar. Det roliga är att innan var det alltid Corvette som kom fram först men nu har jag kommit så nära Cassador att han är först fram och jag kan sätta på han grimman och sedan få en godis. Corvette ville inte bli fångad idag så jag och Cassador försökte jaga henne. Då gick jag ut med Cassador och Corvette la märke till det direkt och ville inte alls vara kvar ensam så då sprang hon mot utgången och jag vände med Cassador. Jag lät Cassador stå kvar utanför medans jag kunde krypa under och fånga den gråa lilla vildingen. Så duktiga mina hästar är, inte lätt att hantera två busfrön men jag är så stolt över dem och att de uppför sig väl. =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Annispannis
2013-10-08 - 12:15:43

Första avsnittet på min "Videocast" ligger nu uppe i bloggen! Jag diskuterar "tävlingsdebatten"! Lyssna och kom med dina åsikter!

URL: http://www.annispannis.spotlife.se


Postat av: Lina
2013-10-08 - 17:49:58

Haha, underbart!
Tur att dom inte hoppar över staketet.
Dom är jättefina, är du säker på att dom inte vill bli dressyrhästar ;)
Just kidding, dom älskar ju att hoppa det ser vem som helst men jag skulle inte ha något emot att rida dressyr på dom där godingarna :D

Svar: Är du en dressyrtant Lina??? =D I morgon ska jag allt göra ett dressyrinspirerat inlägg till dig <3 hihi *Kramar
Ica

Postat av: Anita
2013-10-09 - 09:32:40

Vad är det för ålder på hästarna? :D kram

SV; Tack snälla, glad jag blir :)

URL: http://siliiins.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: