Mitt förflutna och jag <3


 
 
 
 
Fick denna kommentar av en läsare och tänkte göra ett lite längre svar.
 
Vilket fint inlägg och vilka härliga föräldrar du verkar ha. 
Vad härligt att fortfarande vara kär i varann efter så många år det brukar ju försvinna lite, inte att man slutar älska varann men just att vara kär för det är ju två olika saker :) 
Rätt vad det är hittar du någon du också, många tjejer (och killar) är ju så kräsna utseendemässigt så dom ser inte när dom kanske har rätt person framför sig. 
Jag tycker inte att utseendet spelar så stor roll, det viktigaste är att killen är hel och ren och härlig :) Du vet, någon som man kan lita på och hålla i när det blåser. Någon som alltid finns där och bryr sig om en, DET är så mycket mer värt än ett snyggt ansikte eller en snygg kropp. Det är ju vad som finns i paketet som betyder något, om det sedan är lite mjukt på mitten och lite väderbiten i ansiktet spelar ingen roll, bara han har hjärtat på rätt ställe och inte är en latmask :D 
Vad tycker du?
 
 
 
Jag tänkte nu ge er läsare en inblick i mitt förflutna när det kommer till kärlek och förhållande. Man lär sig mycket på vägen och våra val vi gör i livet, tyvärr tar man inte alltid den lättaste och heller inte den rätta vägen. Men jag tror på att allt har en mening och på vägen lär vi oss. Vi kan inte bli kloka av att inte ta några felaktiga beslut. Vi kan däremot bli starka utav dem och lära oss utav dem tills nästa gång vi står vid livets prövning.
 

Jag var 17 år, hade haft några förhållanden innan men ingen utav dem sa riktigt klick
och framkallade fjärilar i magen som ville stanna. Jag dejtade först en kille ett tag, jag var osäker på vad jag ville då detta var en förhållandetyp i mina ögon. Han va snäll, duktig på att laga mat (älskar män som kan hetta till det i köket), kreativ, många bollar i luften m.m. Jag skriver ofta att jag går på känslan när det gäller hästar, ingen utav mina hästar har jag köpt efter att jag ridit dem, jag gick helt enkelt på känslan och när det kommer till killar så litar jag stenhårt på den även här. Som sagt så gick det ett tag och jag var fortfarande osäker på killen jag träffade, men en dag så träffade jag en annan kille genom denna kille, som va en utav hans kompisar. Denna kille blev en vän till mig, vi träffades och hittade på saker tillsammans, enbart som vänner. En dag så slog det mig, att jag va blind, den nya vännen började kännas som mer än en vän och jag stod nu med bland det svåraste valen under denna tid. Jag minns det som igår, jag skulle nu vara tvungen att välja mellan att ha kvar två vänner eller kanske få mannen i mitt liv och därmed en ovän. När man är 17 år ska man inte behöva välja så, så kände jag i den stunden. Jag gjorde ett val och det gjorde inte bara ont i mig utan även min blivande pojkvän som i sin tur förlorade en vän. I nästan 7 år höll det mellan mig och denna kille, han var 3 år äldre än mig. Han var väldigt kreativ, målmedveten, älskade att laga mat lika mycket som jag och vi gjorde det nästan alltid tillsammans. Vi var ofta ute på utflykter, vandrade i skogen och lät inte vårat förhållande växa i en soffa. Även när jag bodde i USA i 6 månader så var vi tillsammans och han va över och hälsade på. Självklart hade detta förhållande några dalar men när vi hade våra toppar så trodde jag verkligen att denna kille was the right and nr 1 for me. När det tog slut på riktigt, vi bodde tillsammans i vårat egna krypin, så hade det vart dött länge. Det var det från min sida ialf men min andra hälft fattade aldrig situationen och trodde att allt skulle bli bra, bara sådär. Jag tänker inte gå in mer på detaljer vad, varför och hur, men jag kan säga det med några (lite fler) enkla och väl förstående ord. När jag öppnar mig för någon, talar om för mannen att jag älskar honom, vill bygga vårat egna hus, se våra barn växa upp och leva tillsammans tills det börja växa mossa på oss. Dessa steg tar jag inte på en vecka, det tar år för mig att komma så långt. Jag tror det tog 6 månader innan jag kunde säg att jag älskade denna mannen om inte mer. Ordet älskar är för mig ett starkt ord, man säger det inte om man verkligen inte menar det och kan stå för det. För många idag kastar detta ord omkring sig som om de inte förstod innebörden med det, för mig är det något jag bygger upp, styrka, kraft och en oändlig kärlek. Men en dag fick jag bara nog, under en lång tid som jag skrev hade det dalat för min del och min personlighet även så. Det viktigaste för mig, det som jag värdesätter mest av allt på denna jord är min familj. Min familj går före allt annat, karriär, hästar, vänner... ja allt. När då någon som jag har sålt min själ till, min kärlek, mitt allt.... när denna person helt plötsligt vänder och sätter företag och pengar i 1:a hand. Då har han satt sin sista potatis i mitt land. Hellre bor jag på gatan med min familj, än att bli så psykiskt utfryst på grund av pengar och företag. Att få se sin familj må så dåligt och även se sig själv tyna bort bit för bit var fruktansvärt. Aldrig mer, aldrig någonsin skulle någon få krypa in på vårat skinn och förstöra omedvetet på grund av pengar. Helt sjukt vad pengar kan styra, förstöra och göra oss olyckliga. I detta fall så var det medvetet men ändå omedvetet, att en människa inte kan se vad som händer och förstå vad han gör med någon som man älskar, det är för mig helt ofattbart. Det tog lång tid för mig innan jag kunde fatta det där jobbiga men så viktiga beslutet, tillslut var jag inte människa och jag var inte den Erica jag en gång va. Jag kan tänka mig idag och många andra dagar att fler än jag har fått uppleva något liknande eller lever i det svåra. Kärleken är blind och har man otur så har man sålt sin kärlek till djävulen, vilket gör att man inte så lätt kan hitta tillbaka upp till ytan. Viljan kanske finns men hjärtat och själen är inte alltid lätt att övertyga och ta sig ur det hela. 
 
När det kommer till utseendet så har jag dejtat snygga killar med lite mindre innehåll, och jag har även träffat killar med lite mindre till utseende och ett välfyllt innehåll. Killen som jag träffade i nästan 7 år föll jag inte pladask för. För mig var han inte den snyggaste killen på jorden, hade inte den muskulösa kroppen och drog inte till sig blickar. Men för varje dag jag lärde känna honom, från en god vän, så växte han i mina ögon. Han var för mig den snyggaste och perfekta killen i världen. Prad Pitt, Jason Statham eller vem som hade jag kunnat ställa bredvid min prins under denna tid då jag ändå inte hade kunnat se dem på grund av att min andra hälft hade bländat dem med både sitt inre och yttre. Så nej, jag dömmer aldrig någon efter utseendet, därför hatar jag att träffa killar på krogen och av min erfarenhet finns det bara nötter på sådana ställen. 
 
Det har nu gått några år, nästan direkt efter det långa och tärande förhållandet träffade jag min riddare. Han var verkligen min riddare då han räddade mig. Jag trodde verkligen inte att det fanns något bättre än det jag hade haft, vad visste jag?! Jag var ju bara 17 år när vi blev tillsammans och många år i samma rum gör att man tror att det är den världen som är verkligheten. Tyvärr höll det inte, milen mellan oss, kulturen, olika mål och rötter gjorde tyvärr att det inte funkade. Men han var verkligen det bästa som någonsin hänt mig. Allt det vi gjorde under 1,5 år, det var magiskt, han gjorde mig hel och till en ny och fantastisk människa. Jag kommer vara honom evight tacksam...
 
Det kanske är lätt för er att säg nu att jag ska ge mig ut och hitta den där mr right one for me. Ja jag har slutat att titta, har det dykt upp någon precis framför mig så har jag bara blivit så fruktansvärt besviken då allt för många killar lever dubbelliv och är inte sina tjejer trogna. Helt sjukt vilken värld vi lever i, att det inte finns mer stakar i killar idag är ju helt sjukt. Så jag gömmer mig lugnt och tryggt i stallet så länge..... <3 
 
 
 


Postat av: Anita
2013-10-13 - 10:47:30

Stallet är bland de tryggaste stället jag vet... Stor kram!

Sv; Men åh, tusen tack vilken fin kommentar! <3 :)

URL: http://siliiins.blogg.se/


Postat av: Lina
2013-10-13 - 10:56:00

Tack för öppenhjärtligt inlägg :)
Ja livet är ju ingen dans på rosor och ska inte vara det heller för då lär man sig inget...
Tycker du gör rätt i att inte leta efter Mr Right, det är när man slutar leta han helt plötsligt bara finns där men det verkar ju onödigt att gömma sig i stallet ;)
Fortsätt som du gör och bygg upp ditt eget liv, var självständig, man behöver inte ha en karl för att klara sig men det ÄR mysigt att vara två om man hittar rätt (vilket du kommer göra en dag).
Det dummaste man kan göra är att stänga möjligheten ute, man behöver inte leta, det löser sig ändå men man måste vara öppen för möjligheten.
Det dummaste man kan göra är att hoppas att någon ska komma och "rädda" en, det kan man bara själv göra. Sen när man är klar med sig själv och är på det klara med hur man vill ha sitt liv och känner sig trygg och stabil DÅ är man redo att släppa in någon annan att älska.
Tjejer/kvinnor måste släppa den romantiska bilden av riddaren som ska komma och fixa allt och vara perfekt, INGEN är perfekt och man måste faktiskt lösa sina egna problem.
Där är ju du en bra förebild Erica, du tjänar dina egna pengar och betalar dina egna räkningar och satsar på din dröm, ensam. Du står på egna ben och behöver inte någon som tar hand om dig men jag gissar att du skulle tycka det var mysigt att ha någon att krama på ;)
Det finns bra killar där ute, det gäller bara att hitta dom :)

Vill slutligen citera en vis kvinna
"If you see stupid coming, cross the street"
Vet man inte vad detta betyder bör man verkligen ta sig en funderare!

Ha det bra!

Postat av: L
2013-10-13 - 11:06:55

Att inse att det inte fungerar är en sak, men att kunna ta steget och göra något åt situationen är något helt annat - strongt att du gick din egen väg när det inte fungerade!
Att vakna upp och inse att man ljuger för sig själv hur man känner för den personen som ligger bredvid, att livssituationen inte känns 100% längre - det är inte roligt. Att då sitta med barn med gör allt betydligt mer komplicerat.
Fortsätt på din väg, en vacker dag kommer drömprinsen komma igen - det kan jag nog lova.

Svar: Barn var ju inte långt bort och jag är idag otroligt glad att de aldrig kom till världen. Denna man finns inte i mitt liv längre och har inte sagt ett ord till honom sen den dagen jag blev människa igen. Jag vet att prinsen kommer dyka upp en dag, en vacker dag :)
Ica

Postat av: Kate
2013-10-13 - 11:56:27

Sv: Tack dsm!
P.S Jättefin blogg du har!

URL: http://katestipica.blogg.se


Postat av: Sanna
2013-10-13 - 12:11:45

Livet är inte alltid lätt! Men det var kul att du delade mig dig om det! Många kan ta lära utav det! :)

Haft en bra helg? :)

URL: http://stallsackum.blogg.se


Postat av: Elin
2013-10-13 - 15:28:51

Sv: Tack så mycket!!
Jättefin blogg du har! :)

URL: http://www.baraaeelin.blogg.se


Postat av: Matilda - Hästar & Foto
2013-10-14 - 10:42:52

Verkligen starkt gjort av dig att ta steget och lämna denna kille! Man hör allt för ofta folk som sitter i ett olyckligt förhållande men inte vågar göra något åt saken. Man hör även allt för ofta om folk som skiljer sig för att de har gift sig för att försöka att rädda förhållandet. Det där med killar som lever dubbelliv är också allt för vanligt. Vet själv när man är på fest och träffar någon trevlig kille. Så fort man går på toa och kommer tillbaka 2 sekunder senare ser man killen stå och hålla på med en annan tjej...

Stallet är helt klart det bästa och tryggaste stället som man kan vara på. Killarna som finns där (valackerna) sviker en aldrig ;)

URL: http://mtphotography.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: