"YOU SHOULD NOT PASS"


 
 
 
Då gav jag och Corvette oss ut på en lång skrittrunda, hade jag tänkt ialf. Precis när vi kom upp från stallet möttes vi av detta stora träd som låg mitt på vägen, även fler träd vid sidan och bakom. Jag tänkte inte mer på det utan skrittade runt på min superduperpigga brumbrum Corvette som inte va det minsta trött efter gårdagens hoppning. Hon blev livrädd för en stor plastpåse som hade blåst in i staketet och flög upp i luften flera gånger och vände 180 grader, som tur är stegrar hon inte så högta utan mer vänder med lite luft från marken. Envis som jag är och lite hård mot henne men med lugn röst och klappande hand så SKA hon förbi. Frustandes och klok som hon är brukar hon göra sm jag vill, väl förbi så var det inte så farligt. Men sedan när vi kom till skogen såg vi träd liggandes överallt och det är riktigt trist att inte kunna ta sig igenom då vi har våra stigar vi får rida på och löparna har sina. Även om jag brukar låna deras stigar men lämnar alltid tillbaka dem i god tid så ingen hinner se oss ;-)
Vi fick som sagt lite nya hinder på vägen och skuttade över lite stockar som Corvette tyckte va jätteroliga, men sen tog det verkligen S T O P P ! !
 
 
 
 
Det ser kanske inte så högt ut med de grenar och träd ni ser på bilden är runt 2 meter ovanför ytan då stigen går ner i en liten dal, så nej tack. Det blir ingen studs idag inte ;) elle limbo för det hade nog skruttan föredragit!
På vägen tillbaka märkte jag hur det började blåsa mer och när vi var vid den läskiga plastpåsen så hade skogsarbeterna kommit och skulle plocka bort det stora trädet med maskiner, motorsåg och allt. Då har jag faktiskt förnuftiga hjärnceller som talar om för mig att ta en annan väg, så vi viker av lite tidigare då min häst är mer på tårna än någonsin.
Jag hatar hästar som trippar,  jag fullkomligt förbjuder de att göra det!! Båda mina hästar har lärt sig att länga sig i skritten om de vill knata på, många sitter och håller sina heta hästar men lär de länga tyglarna så de får chansen att länga på steget. Corvette har en riktig brumbrum skritt och när Cassador kom hade han inte en blekaste chans att vara i närheten av Corvettes skritt, men efter 2 års jobb på marken, så vinner han faktiskt över henne ibland, ja i just skritten ;) Jag själv trodde inte det va möjligt, han va riktigt kort och så fort han ökade en millimeter så började han trava. Men mycket jobb och mycket skogsridning har gjort han lång, låg och möjligheten att kunna sträcka på sig. Förstår mig inte hur de rider i Holland men kort, kort, kort är nog en huvudingrediens i alla gångarter och lägen.
Eftersom det började blåsa mer och mor i luren som talade om att det skulle komma in en liten storm idag så tänker jag inte riskera Cassador i skogen. Det kan faktiskt komma träd i efterhand av en liten vindpust, de som Simone gjorde grovjobbet med men inte lyckades ge de sista puffen. SÅ va RÄDD OM ER när ni rider ut i skogen nu, hör ni något som knakar så SPRING eller full fräs framåt!! Så jag fick aggera skrittmaskin i ridhuset, Cricke höll träning för smp knattar och hade massa bommar och hinder överallt så Cassador fick chansen att skritta öven massa bommar och även lite högre, det gjorde skrittningen lite roligare och inte en enda gång bet han mig. Underbara häst <3 Han har nog börjat gilla mig, på tiden efter 1,5 år.....
 
 
 
Min vackra 6 åriga kille, Cassador!
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: