Dagens goda gärning <3


 
 
Jag bor i Halmstad och här bygger de om för fullt, mitt i stan, sidan, utanför ja överallt. Just inne i stan är det svårt att cykla nu och genom stan brukar jag ta till stallet. På hemvägen idag skulle jag först stanna till och köpa en inflyttningspresent och sedan hem. På vägen hem så korsade jag en bro som är helt avstängd för bilar men det fanns en lite smal gång på ena sidan. Jag försökte cykla hela vägen och när jag kom fram till en minibro som bara en person ena vägen kan ta sig över så såg jag en man på en permobil på andra sidan. Jag va nu först på min sida och hoppade av cykeln och stannade längst fram och vinkade fram mannen på andra sidan som väntade på alla andra egon som skulle upp först. Men jag väntade och ingen kom förbi på min sida, det såg jag till. Mannen kunde nu ta sig över och när han åkte förbi mig, sken han upp som solen och sa "Tack", jag hade nog det bredaste leendet just då och nickade. Jag kände mig alldeles varm inombords och så glad. Jag kanske gjorde en del av hans dag men han gjorde verkligen min. Jag tog mitt leende och cyklade hem sen.... =)
 
 
 
 


Postat av: Lina
2013-10-20 - 09:55:48

Bra gjort, man mår ju, precis som du skriver, bra av att göra något för andra :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: