Cassador <3


 
Det var en läsare som önskade bildbomb, så här kommer din önskan..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Cassador har inte hoppat sen Flyinge. Jag har gett både han och mig vila, mest för mitt huvud. Idag valde jag att blanda trav och små hoppövningar. Vi hade bara låga hinder, då jag vet att Cassador kommer att vara överallt. Jag har även provat något nytt idag, ni vet att jag inte gillar att spänna in hästen på onaturliga sätt. Men eftersom jag nu anser att han mår sämre, gör det värre för oss båda i hoppningen så vill jag hitta en lösning där han blir lugnare, får bättre språng och styrka. Idag va en magisk dag, visst va han lite tokig, eller mycket, hade ben och kropp lite överallt. Men med tanke på detta, ett litet gummiband, så va han helt fantastisk!! Jag jobbade igenom hon först i trav och skritt utan gummibandet, jobbade han länge i traven och han va så samarbetsvillig, till 1000. De va som Ella sa, "Bryr han sig inte längre om de läskiga hörnen?" Nej, han lägger all fokus på varenda liten bom i ridhuset. Om ni har något annat tips på hjälpmedel än gummiband får ni gärna hjälpa mig, då jag inte har alla hästar hemma där. Jag kommer enbart att vilja använda det vid markarbetshoppning och låga höjder, ge han styrka där först. Han är en fantastisk häst, lite överglad och har egentligen lite för mycket energi och glädje. Men jag vet nu att vi är menade att vara tillsammans för vi förstår varandra och vi ska bli ännu starkare!!!
 
 
 


Postat av: Michelle
2013-10-28 - 09:55:20

Han är ju för söt haha, smälter ju lite^^ goa cassador!
Kram<3

URL: http://michellehall.blogg.se


Postat av: johanna
2013-10-28 - 14:44:32

herregud vad snygg han är!

URL: http://tigermysig.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: