Sprudlande glad :D


 
Vilken dag.. Började jobba 07:00-16:00, haft facklig tid med Petra och några andra. Skratta åt mycket och haft en grymt rolig jobbdag. Efter att jag slutade jobbet körde jag direkt till stallet, bytte om och fixade nästan allt innan jag började med Cassador. Han va lite jobbig i hörnen då tävlingshinderna hade hamnat där. Mindre roligt men han skötte sig bra ändå <3 Kändes riktigt riktigt mjuk och fin u kroppen. Kräver inte att han går 100 nu i höger varv då han ska vänja sig att alla spänningar är borta. Men spänstig i traven och riktigt fin i munnen och mycket mjukare, lovely horse <3 Sen var det Corvettes tur, shit pommes vilken pärla. När hon va uppvärmd ökade jag mycket på långsidorna och kortade traven på kortsidan. Så höll jag på en stund i båda varven och det ska synas att hon ökar och även svara när hon ska korta. Sedan var det lite jobbigt först galoppen men i slutet <3 <3 Jag avslutade med att komma först från höger varv och vända snett igenom och flytta henne sidleds. Jag är noga med att mina inte får byta galopp fören de är ute på spåret. I ena varvet va hon grym, men lite svårt i andra men efter att jag gjorde halt då hon bytte tidigare än i spåret och gick tillbaka i andra varvet och gjorde ett försök till så satte hon det klockrent. Hon kämpade verkligen och lyssnade på mig.
 
 Efter stallet kom jag hem till min Sambo som lagade mat och fixat myskväll. Vi älskar myskvällar!!! Så nu smäcker vi en film och godis. Är allt lite trött då man sovit 4 timmar i natt men som man bäddar får man ligga. Därmed ska man inte ligga vaken och prata med någon till 02:00......^^ hihi.
 
I morgon blir det tidigt till stallet, syrran och jag ska rida ut, sedan cyklar jag direkt till Galgberget och ska ta upp löpningen igen. Gillar att springa och få bättre kondis!! Så peppad!! Vem behöver ett gym??? När man jobbar med kroppen, rider och kan springa ute i den friska naturen?! ;-)
 
 
 


Postat av: Mamsen
2013-11-20 - 10:02:22

Heja på dig och din troll =))
Kramis

Postat av: MalinKalin
2013-11-21 - 22:15:35

Låter som två bra ridpass :) Härligt!

URL: http://malinkalin.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: