Om vi går tillbaka några dagar.. =)


 
 
HEJ MINA LÄSARE =D
 
Va roligt att läsa att ni saknat mig, längtat efter mina inlägg och allt. Yahoo, vilken kick man fick =D
 
Tänkte gå tillbaka några dagar och berätta vad jag har haft för mig. Förra veckan reds hästarna normalt och Corvette va grymt fin, hon lyssnade riktigt bra på mig. Cassador verkar friskare och mer sig själv, hans steg i traven är luftig och spänstig och han har även fått tillbaka sin ena del av personligheten när det kommer till att vara lätt på framdelen. Tror allt detta hade med att göra att va spänd i kroppen, inte för att jag vill ha en häst som sätter sig på bakbenen men han gör det inte extremt och bara gungar upp lite om han sätter sig emot något jag vill att han ska göra. Inte mer med det utan bara minimal trots.
Vi red ner till stranden i fredags då det skulle bli rätt bra väder. När vi kom ner dit blåste det inte en enda meter/sek... =D Jag va helt förvånad över att det va så lugnt, brukar ju alltid blåsa lite ialf. Corvette va galnare än galnast och jag kände att jag ville rida båda hästarna men det gick ju inte så jag försökte hjälpa Ella med henne. Hon rider henne bra men har inte fått kläm på hur hon ska hantera henne när hon är stark och drar iväg. Sist jag var nere på stranden med en kompis i stallet, bara någon vecka sedan. Så va hon även då pigg och glad, som alltid, men jag vet vart bromsen sitter och hur man ska hantera henne. Det hjälper inte att dra en het häst i munnen, det är mer och mer och mer ben som behövs. Cassador va väldigt lugn och tillmods, hade lite trotsanfall men skötte sig annars riktigt bra. Tog på honom gramanen då han håller sig mycket lugnare med den och det var jag glad att jag gjorde. Märker på honom hela tiden att han känns så mycket finare i kroppen, han känner nog även det själv. Då han som sagt, gillar att busa lite mer nu än tidigare =) Men han är en mycket gladare häst, tog ut han i hagen idag direkt när jag kom till stallet. Han va lugn och gick efter mig och lunkade, Corvette är ju alltid många strån vassare men försöker hålla henne på avstånd ifrån den snälla Cassador. När jag kom in i hagen och skulle släppa honom så gick han inte iväg, alla andra hästar och även han brukar ju ge sig iväg direkt. Nej istället hade han saknat mina pussar och gosegos, då jag varit borta i helgen. Så jag fick stå och mysa en stund <3 Vilken underbar häst han är!!
 
 
 
 
 
 
 
 
Eftersom det inte blåste mycket tyckte hästarna det va helt ok att gå ner i vattnet, annars är ju vågorna liiiite läskiga. Det tycker ialf Corvette som gärna hoppas över dem =) Även perfekt att avsluta i det kalla vattnet så man kan kyla ner benen ordentligt efter hård galoppträning. Blev dock inte så hårt då Corvette inte ville lyssna på Ella. Då tycker jag det är bättre man går hem och gör ett nytt försök nästa gång. Håller +-graderna i sig i veckan så ska jag ner dit själv med Corvette. Tycker det är skönt att rida ner till stranden själv och bara ha sig själv att tänka på. Men mest för hästens skull, att den unga hästen får koncentrera sig själv utan att ha en annan galning med sig.
 
 
 
 
 
 
 
 
I fredags var jag hos en underbar tjejkompis från jobbet, vi jobbar inte alls samma tider men jag har träffat henne genom styrelsen på jobbet då hon gick med i den i våras. En riktigt fin vän som man verkligen ska vara rädd om, jätteglad att vi funnit varandra :) Som ni ser så har jag lärt mig äta sushi, har ätit det 4 gånger nu och är sugen på det heeela tiden =D =D
 
 

 
 
 
 
 
Jag och syrran åkte hem i helgen för vi skulle hjälpa mor och far att passa brorsbarnen och jag skulle även få mina däck bytta på både bil och släp. Jag bytte alla 8 däck alldeles själv ;) Inte så svårt när pappa har alla bra grejer som man behöver för att byta däck, luftslang och allt. Sedan städades bilen ut då det såg mer ut som ett stall en än bil ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I lördags åkte hela familjen till Restaurang Bambu, de har så grymt god mat =) Allt det ni ser på bilden är från buffen som man får ta ifrån. Fanns även mycket mycket mer men jag tog inte kort på allt =D
 
 
 


Postat av: Amanda
2013-11-25 - 17:33:41

Finaa bilder :D

URL: http://amandadudas.blogg.se


Postat av: Carro
2013-11-25 - 19:29:21

Dina hästar verkar så himla fina och ha det riktigt bra!!:D
och vad jobbar du med?:D


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: