Corvette idag 1/5


 
 
 
 
 
 
 
Oh my gooooooood säger jag bara...
 
C O R V E T T E    T S,  är en heeelt galen häst, ja en ren hopphäst. Jag ska nu berätta dagens historia i form av lite text och många bilder....
 
 
 
 
 
 
Det börjar alltid bra, skrittar länge och travar henne länge med, försöker att få henne lugn och inte SÅÅ TAGGAD..
 
 
 
 
 
 
 
Det är inte alltid bilder visar hur det egentligen kan vara... men i detta fall VISAR hon verkligen sitt rätta jag. Nu ska ni få följa ett pass lite snabbt i bilder och lite text =)
 

Bångstyrd....
 
 
 
 
 
Vart tog hållningen vägen??? Sträck på dig tösa lilla... inte gömma mule bakom bogen?!
 
 
 
 
 
 
 
TROTS?!







STOIG?!
 
 
 
 
 
 
 
 
Och vill ni veta VARFÖR HON ÄR SÅDAN???? Jo det ska jag nu berätta. Detta är en riktigt fin tävlingsindivid, med mycket vilja och motor. Visst kan hon ifrågasätta vad jag vill med mitt dressyrpass normala fall men på låg nivå. MEN när jag försöker rida igenom henne ordentligt tillsammans med 3 stycken ponny som hopptränar på samma ställe....och C O R V E T T E tillslut inser att det där hindret aldrig kommer att dyka upp. DÅ är HON FÖRJÄVLIG!!! Sist jag minns hon va så jävlig var när en tjej hade hoppat och var på väg att ta bort sista hindret, då bröt C O R V E T T E ihop totalt och vägrade gå framåt. Ska man skratta eller gråta?!?!

Jag försökte förklara för henne
att hon skulle få hoppa för Peter E i morgon och få så hon tiger, men inte lyssnade hon på mig för det!!!?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
OCH nej tyvärr tränar vi inte på piaff även om hon trampar på bra. Här vägrar hon ta höger skänkel och tjurar ihop och trycker in rumpan istället. Då åker piskan fram, vilket jag annars aldrig använder, endast i nöd =) och detta var NÖDFALL!!!
 
 
 
 
 
 
Men trots hennes humör och våra fajter så vinner jag alltid i slutet <3
 
 
LÅT ALDRIG ett sto VINNA!!! Aldrig!!!
 
 
 
"Det är bara en som går ut som vinnare.....och det är piloten som sitter på"
 
 
 
 
 
 
 
Och när jag vunnit fajten så är C O R V E T T E den finaste djävulen på planeten!!
 
 
 
 
 
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
 
 
 
 
 
 
 
 
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
 
 
 
 
 
 
 
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
 
 
 
Ni kan se mina miner på alla bilder hur jag får kämpa i början och i slutet kan ni se lycka skina i hela ansiktet =D