Min fina Cassi


 
 
Cassador
 
 
 
Måndagens övning:
 
Först travade jag runt på en volt där travbommarna låg, sedan hoppade jag fram på ett lågt kryss likt en 8-volt och sist hoppade jag den sista övningen på en volt. Sedan i slutet kom jag på en liten bana på alla tre, det är bra att få in travbommar när man gör markarbetshoppning, där ser man exempelvis om den kan slappna av mitt i en banhoppning och svara på det du ber hästen om istället för att bara kötta runt på alla hinder. Mycket bra tycker jag!! När jag hade kommit på banan 2 gånger var så märkte jag på båda att de visste direkt att de skulle fatta galopp efter travbommarna och det är ju superduper att dem är lyhörda på vad de ska göra och bra minne ;-)
 
Cassador var inte sitt galna jag denna dag och va faktiskt ganska lugn. Vilket gör att jag kan få han att trava över ett par bommar avslappnad utan att han spänner sig och det känns ju riktigt bra, dock va han lite spänd på sista övningen. Jag vill ju ha han avslappnad, energisk, lyhörd och tillbaka. En del unghästar kanske man jobbar mer på att ha framför sig men Cassador har vari för mycket där framme så jag vill ha han lite mer tillbaka och avslappnad, men energisk och lyhörd. Han kändes fin fin och skönt att slippa bråka ett pass med honom.
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: