Corvette löshoppas


 
 
 
CORVETTE <3
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag började med att löshoppa Corvette då hon har gjort det innan och jag känner mig hemma med henne med denna övning. Dock så har jag aldrig provat det nya hoppsystemet som dem har inför för alla 3 årstest i år, 2013. När hon löshoppades som 3 åring hoppade hon bara räcke 7m till oxer. Jag har alltid fördragit denna uppställning då det kan hjälpa hästen att komma rätt på oxern och den skulle hamna fel i början. Utomlands har det använt sig av detta system länge, förstår inte varför Sverige ska vara så långsamma.
 
Corvette skötte sig EXEMPLARISKT, hon älskar verkligen att få göra detta själv. I början gick jag med henne några varv runt och hon ville börja trava hela tiden och ladda. Sedan när jag släppte henne lös brallade hon flera gånger av glädje på stället, upp ner, upp ner och kick kick :) Så söte min lilla vilding. Hon är även duktig som inte lägger för mycket krut efter övningen, eftersom jag ropar på henne att hon ska komma och jag berömmer henne så brukar hon springa direkt till mig och få massa klappar och gos. Sen när jag höjer hinderna följer hon snällt efter och tittar vad jag gör :)
 
Hon har verkligen den energin som jag vill att en häst ska ha genom hela övningen, den kan gå en aning fort i början men sen lugnar hon ner sig och är verkligen positiv till allt. Hon hoppar riktigt fint, rund och bra språng på sista hindret i varje runda. Vet inte vad det sista låg på exakt men maxat 1.30 säkert. Ville inte höja mer då hon bara ska gå 1.20 i år men hon ska ändå vara positiv till att i år är det 20 cm till vi ska klara eftersom höjden bara var 100cm förra året så ett lite större kliv. Men hon verkar inte bry sig om höjden så jag hoppas inte det blir några problem med mig på =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I slutet av klippet kan man se rumpan hur hon bockar och har sig i hörnet, hon älskar verkligen att hoppa denna damen. Små hästar har inga problem med höga hinder om bara viljan finns :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: