Cassador löshoppas


 
 
CASSADOR <3
 
 
 
 
 
 
 
 
Det är första gången jag löshoppar Cassador och jag har inte någon som helst aning om han har gjort det tidigare, förmodligen har han det men jag vet inte hur mycket eller vad eller något. Så efter idag så antar jag att han har löshoppat till en viss del, inte så mycket som Corvette kan jag tro. Jag saknar något framåtbjudning, men jag fick han att ge lite mer framåtbjudning i klipp 2. Ville inte hoppa han för mycket då jag vill att han skulle få en positiv inställning till det hela. Tyckte han skötte sig riktigt fint och i slutet när jag sänkte ner allt så ville jag bara att han skulle komma på det en gång lågt, men han kom 3 gånger helt av egen turbo. Han gjorde även så 2 gånger på lite högre höjd, det gillar jag att han tar "egna initiativ" haha!!
 
 
Jag tror att vi alla har delad åsikt att löshoppa äldre hästar, vilket vi nog hästfolk har i allt, MEN ialf... min åsikt är att man inte behöver hoppa jättehöga höjder om man löshoppar, jag gör det för att hästarna ska få visa sin egna glädje till att hoppa själv och visa lite framåtbjudning utan att vi sitter på. Sen tycker jag även att som nu när Corvette ska gå upp från 1m till 1,20m så kan det ju vara positivt för henne om hon får prova den höjden själv först. Det visar ju också att hon vill och har det i sig. Jag kommer inte att löshoppa varken Cassador eller Corvette på någon högre höjd än vad jag gjorde idag. Jag vet att många elitryttare löshoppar sina äldre hästar för att de just ska få lära sig att tänka själva och tycka det är roligt. De använder sig mycket av lösgalopp men jag tycker inte vårat underlag är bra nog för att bralla på just nu och då tycker jag att det är bra att bygga in lite hinder så de får använda sin lilla knopp. Har ni några åsikter?? =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Han är verkligen en gummiboll denna häst :)
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: