Trim trim och massa SOL


 
Idag fick jag fint besök i stallet utav Karin Ingelstrand. Hon hjälpte mig i stallet och även att mjuka upp hästarna. Jag tyckte hon skulle komma och hälsa på mig och hästarna innan hon flyttar till Spanien med sin familj. Fick även henne att hoppa några skutt med min svarta stjärna, lite ringrostig men knapparna hade hon inte glömt, hon är duktig på att rida och har en bra hand med hästar. Kommer sakna dig Karin men jag kommer lätt ner till den spanska värmen nästa sommar!! Önska er all lycka och en underbar tid där nere!!
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag byggde jag en övningen utifrån mina fina, bästa hippson böcker. Det finns verkligen allt i dem. Jag ska bjuda på någon sida då och då ;-) Idag byggde jag från ett kapitel som heter "Lydnad", jag tänkte att detta är ju perfekt till mina heta och glada hästar. Jag använde mig utav tre räcken som jag bygger på 3 böjda linjer. 17,5 mellan varje och mellan varje räcke ska man lägga en volt. Få hästen att lugna ner sig, komma tillbaka och sedan kunna vända upp mot hindret och få en sansad bjudning. Det va en helt otrolig känsla på Corvette, den passade henne perfekt denna övning. Hon vill ju gärna vara rusa iväg när det är kort avstånd, men nu fick hon lägga volt innan varje hinder och sedan efter ett varv på vikten kunde jag vända upp henne mot hindret och avsprånget satt perfekt!! Fy TUSAN va fin hon va idag min lilla pärla!! Cassador hade även han ett krutpaket i baken men va ändå snäppet finare och mer sansad än va han brukar va. Sedan hade jag byggt upp en helt vanlig parallell oxer på andra långsidan utan några hjälpbommar. Denna kom jag på efter broms- och volt övningen och det märktes att övningen gjorde sitt innan då de båda lyssnade mer på mig på väg till oxern och backade av grymt fint, men fortfarande laddade.
Nu ligger jag i solen och väntar på en vän. Vi ska cykla och bada, sedan äta glass och ha en riktigt trevlig ledig dag!! Hoppas ni har det lika fint som jag :))


Postat av: Evelinn Bladström
2013-06-08 - 14:18:01

Vill du bli Månadens hästblogg och nå ut till ännu flera hästintresserade ungdommar genom DIN blogg?

Var med och tävla om att bli månadens hästblogg hos www.evelinnbladstrom.blogg.se
Du har chans att vinna en beskrivning om din blogg samt så får din blogg ännu flera läsare!
För att delta så kommentera detta inlägg:
http://evelinnbladstrom.blogg.se/2013/june/manadens-hastblogg.html#comment

Förlåt om du inte vill ha såna här kommentarer, men jag såg ingenstans att du inte ville ha det i din blogg.

Ha en fortsatt grym dag och rid väl! :D
M.v.h. Evelinn Bladström

URL: http://evelinnbladstrom.blogg.se


Postat av: Rebecca L
2013-06-09 - 09:06:48

Sv; Tack :D

KRAM!

URL: http://rebeccalexander.blo.gg



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: