Lite sömn i kroppen men mycket gjort i stallet....


 
 
Började med den gråa faran och vi tog först en skrittrunda i skogen som ligger runt en skola. På väg från anläggning så började det ta emot igen men som tur va hade piloten satt på sig ett par sporrar så hon gav upp rätt fort ^^ hehe (ston). Hur jobbigt kan det vara att rida ut utan kompis?? Väldigt svårt tydligen, ja menar, jag red ju in henne ute i skogen helt själv då jag inte ville ha henne beroende av andra ;D Men väl ute så är hon HUR cool brud som helst i huvudet. En riktig liten turbomaskin, inte många som slår hennes skritt, för att vara utav den mindre modellen!!
 
Vi återvände sedan till anläggningen och red ett lagom långt dressyrpass på utebanan. Ville få igenom hennes sidor, flytta sidleds utan att det tar emot. Fick henne riktigt mjuk och följsam utan att flyga upp och ner med huvudet för mycket. Hon va grym i traven idag, sa till på skarpen i början att här ska DET INTE rusas, trippas och vara spänd. När det verkligen tar emot och vi båda får kämpa för att komma någon vart så låter hon verkligen som en gris, GRÖFF GRÖFF säger hon. Mer gröff än nöff då hon verkligen betonar G:et =D Galoppen var också riktigt fint, stark och envis i början, som alltid. Men hon fattar snabbt vart jag vill komma och vi tränade på att vända snett igenom utan att dra iväg, vara ostadig och byta när hon vill. Tränade mycket på att hon ska lyssna på mig. Började från första början med massa halter i form med mjuka övergångar. Hon är så smart denna häst, hon behöver inte många repetitioner innan det klickar och hon gör samma saker varje gång. LOVELY <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Cassador fick göra sitt dressyrpass från marken. Skönt att slippa dunderklumpen på ryggen och jag ville se hur han reagerar i galoppen från marken. Gummbandet åkte på innan galoppen då jag inte vill ha han spänd och sedan rusa iväg, vill att allt ska gå lugnt till. Även om jag verkligen avskyr gummiband och hjälptyglar OM MAN verkligen inte behöver dem. Det är så många som drar på graman och vise versa vilken häst de än sitter på. Det är mer ryttaren som behöver dem än hästen, för tydligen så kan inte ryttaren rida.....
 
 
 Min fiiin fina dressyrkille <3 Han älskar verkligen livet som häst och jobba, jobba och jobba =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: