Hoppträning 26/6


 
 
 
Hopptränat hemma idag, fick hjälp av 3 goa tjejer annars hade jag aldrig blivit klar. HUH, känner verkligen för den där semestern nu..... Jag var halvt slut efter bara skrittat Corvette, och hon var första hästen ut ^^ haha!!
 
 
 
 
Blev denna övning + en liten egen övning som jag satte ihop. Kommer bild och förklaring sen.
 
 
 
 
 
Corvette var segstartad idag med, riktigt stoig!! Ja hon behöver verkligen komma iväg på vila och tänka på annat. Men sedan fick man knappt stopp på henne, hoppade riktigt bra och det var en ganska svår övning med hinder på S-båge men hon va riktigt duktig. Efter några gånger så fattade hon precis vad hon ska och tittar efter 2:an när hon hoppar 1:an. Sjukt häftig 5 åring.
 
Cassador va såååååå laddad. Fick rida med extra inspänning i galoppen på väldigt låg höjd, då han måste bli mer rund i kroppen när vi värmer upp när han är sååå taggad och kan inte hoppa med en flack rygg. Bättre så för honom annars blir det bara pannkaka med huvudet i taket, benen rätt fram och ja, flack rygg =// Men han skötte sig mycket fint även han. Linjen är rätt svår men de två sista gångerna kom han hyfsat lugnt och backade av mycket bättre. Bra när det svänger lite så de måste tänka själva. Går inte att rusa iväg på en 60 graders sväng för de söker hinder båda två, de vill mycket väl och inte stanna eller sticka åt sidan.
 
 
Här kommer en bild som visar hur han bli när han känner att han kan hoppa som han vill när han är TAGGAD.
 
 
 
 
Jag höjde inte upp övningen så högt då det är rätt snäva svängar och de behöver inte träna på riktig omhoppning än. Så Corvette hoppade nog S-linjen på max 1moch Cassador lite högre.
 
I slutet höjde vi upp sista linjen till deras höjd, Corvette fick hoppa 1.20 och Cassador får lite att bita i, 140. Även om han bara får tävla 130 så tycker han det är så roligt att få något lite högre och det var ett bra tag sedan jag gav honom det så han fick enbart hoppa denna linje på 1.40 en gång. Och ja, vad ska jag säga, han...eller nej nu ska jag ta åt mig lite med. VI gjorde det GRYMT snyggt!!! =D
 
Finns film på Cassadors sista språng men filmen ligger på Fb och den går inte att spara ner så under dagen eller i morgon hoppas jag att jag har den i min dator så jag kan ladda upp den här så ni får se min flygande Holländare. Men jag har bildbevis att den finns.... ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så i morgon får ni bilder på dagens hoppträning, allt möjligt smått och gott, förklaring till min egna övning och även film på Cassador. Måste sova middag nu och sedan blir det jobb. Ha en strålande dag!!
 
 
 
 
 
Man ska vara rädd om sina fötter... :)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: