Corvette, skruttan.....


 
 
 
...Corven, korvskrutt, Turbo, galning, ja kärt barn har många namn.
 
 
 
 
 
Varför är du okoncentrerad på hemmaplan?? Måste du vara det på alla hemmatävlingar?? Jag kommer aldrig mer våga tävla dig hemma om du inte kan lära dig att ha full fokus på nästa hinder. Jag vill inte bli arg på dig men igår blev jag det på riktigt för första gången någonsin. Du är ett sto och ett mycket positivt envist sådant. Du tjurar aldrig inne på banan och älskar verkligen att hoppa och du är nästan aldrig i bommarna. Men det du har börjat med nu, okoncentration och STICKA ÅT SIDAN, är inte OK. Jag vet att du bara är 5 år och jag tar din ålder på fulla allvar. Jag är den enda som känner dig in på skinnet och vet vad du gillar. Det är inte alla som förstår hur svår du är att sitta på inne på tävlingsbanorna, bara kloka människor kan ha en aning. Du är som en ponny, du sticker och drar iväg så fort du får chansen och det där med förhållning och komma tillbaka är något för "stora hästar" tycker du. Igår var det 10 hinder och 11 språng, du var så himla fin på alla andra hinder och sög på OK utan inpå kombinationen och sista hindret då du tittade på helt andra saker eller va helt ur fokus och glömde helt av mig. Hur tänker du min fina, gråa, lilla vilding?? Önskar man kunde prata med sin häst ibland, ord mot ord. Visst förstår man de till en viss del men inte alltid hela vägen. Efter gårdagen var jag väldigt ledsen, jag gick och tröstade mig hos min fina svarta stjärna. Jag frågade Cassador, "du skulle aldrig få för dig att hitta på andra saker och stanna!?", han svarde "nej det skulle jag aldrig göra", ialf tror jag han tänkte det. Men men, jag kan bita ihop och vända rätt snabbt men detta tog tag i mig lite extra då jag är lite känslig nu. Hon var ju sååååå himla fin förra helgen!?!?!?!?! Jag var såååå stolt över henne i Munka Ljungby, 3-kombination sög hon på utan problem och hoppade allt med vilja och FULL koncentration. Men inte på en enda hemmatävling har det gått riktigt bra och jag kännt mig nöjd, inte på någon utav våra tävlingar som vi haft på gräs. SÅ, nu går vi vidare och blickar framåt, vi glömmer helgen och tar helt enkelt paus helt från att tävla på hemmaplan ett bra tag framöver.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Min lilla studsboll =)
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: