Barfota!!


 
 
Det finns inget som slår att gå barfota, lite sand mellan tårna och frisk luft ;-) Samma sak med hästarnas hovar, de får aldrig andas och äterhämta sig helt när vi trycker på ett par skor hela tiden. När jag bestämde dag för betet så ringde jag min Hovslagare och bokade in att komma och dra av skorna och verka dem. Sandra som hon heter blev glad och blev lite stolt att jag tänkt helt rätt. Många släpper ut sina hästar utan att bry sig om att dra av skorna, eller så drar de av skorna utan att verka dem för bete och barfota. Hovarna behöver 1 vecka att återhämta sig och bli starka, sedan när det blir dags att slå på skor igen är dem starka och fina. När dem även springer i hagen så halkar dem inte lika lätt barfota. Hon har aven gjort en liten rundad kant så då flikar sig och skadar hoven sig lika lätt.
 
Tänk på det nu, ska ni ställa av dem så tänk på hovarna och ska ni skritta dem lite (som jag) säg det till Hovslagaren så vet hon hur hon ska verka :)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: