Den gråa vildingen


 
 
Nu har jag börjat skritta den lilla gråa vildingen, igår va hon rätt lugn, gjorde ett brall. Idag skrittade hon på bättre, ökar 5 minuter för varje dag så igår 10 min och idag 15. Ska skritta i 1v nu och sen trava på rakt spår nästa vecka, hoppas isen har försvunnit då så man kan rida ute i skogen. Det märks att hon vill väl för hon skrittar på bra utan hyss men så fort det är något läskigt som låter, ex en bil och släp som kör på isen eller en som går förbi med skottkärra för att hämta vatten... då känner man hur mycket explosiv energi hon har i sig som hon i vanliga fall kan tygla men då hoppade jag av. Jag tänker inte sitta och bråka med en som jag skrittar igång. Vill vara försiktig med henne nu i början... men om man resonerar hur hon beter sig i hagen varje dag så tror jag nog att det inte är något fel på henne ;-)
 
 
 
 
 


Postat av: Mamsen
2013-02-19 - 18:57:14

Ha ha...fin bild, vilken buse hon är =))


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: