Hårt Dressyrpass


 
"Hej jag heter Cassador och är i blodet en dressyrhäst men jag älskar att hoppa över stora hinder och är dem små så hoppar jag stort ändå ;)"
 
 
 
 
 

Idag fick Cassador dra på sig de vita Catagoskydden och dressyrsadeln, hårt jobb väntade i ridhuset. Vi red säkert i över 1 timme, 40% av passet var säkert skritt. Ville inte bråka med han i de andra gångarterna utan få igenom sidorna i skritten. Han är verkligen stel i höger sida, men han vill verkligen göra rätt för sig. Från början till slut så har han lika mycket energi den här hästen, riktigt bra kondis. Jobbigt att slita med en häst som inte orkar hålla igång, men det var inga problem för Dressyrhästen Cassador, tänka er, jag i en dressyrsadel i över 1 timme, huh. Träningsvärk i morgon =) Men det gjorde gott för oss båda och borde göras liiiite oftare!!
 
Ska bli intessant och se om resultatet i dagens ridning gör succe i morgondagens pay and jump på hemmaplan med den lilla svarta. Han kanske är mer avspänd och lugn, hahaha!? Ja vem vet, jag kanske få skratta sist =D
 
 
 
Påväg till stallet cyklade jag även förbi bästa loppisen i halmstad, http://amnestyhalland.se/
Jag har tagit åt mig uppdraget att ha hand om alla blomsterarrangemang detta år så jag tänkte köpa in lite plastblommor. Börja titta lite på loppisar, butiker och sist åker jag till IKEA. Ska verkligen bli ett toppen år på HFK med snygga hinder och blomsterarrangemang ;-)
Hoppas det är fler som är lika taggade som jag att hjälpa klubben att lyckas. Blir så mycket trevligare och roligare om fler hjälper till.
 
 
 
 
Amnesty
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag dra på mig partykläderna och dra på en bjudningsförfest =D
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: