Kollade ni på Världscupen i hoppning??


 
 
Jag kollade när de sände det på svt 1, och jag mådde illa flera gånger när jag såg hur en del red sina hästar. När Hästarna slet som djur, konstigt nog, så visar ryttarna knappt någon uppskattning i slutet. När ni ser rundorna, tittar på hästens kroppsspråk, öron och allt annat. 
Men jag vill även hylla de ryttare som rider så jäkla snyggt, harmoniskt och respekterar sin tävlingspartner med en rättvis ridning. De borde ha stilhoppning på världscuonivå!!!
 
 
Det här är en grym tjej som rider med respekt och jobbar som ett team med sina hästar. Penelope, you rock!!
 
 
 


Postat av: Sanna
2013-12-22 - 15:01:44

Åh va fina hästar du har :)
ställ gärna en fråga i vår frågestund :)

URL: http://stallsackum.blogg.se


Postat av: ThereseL
2013-12-22 - 15:09:05

Penelope är grym, på alla sätt!
Såg inte tävlingarna men skall sätta mig med svtplay imorgon och kika, bli inspirerad och taggad:)

Postat av: lina
2013-12-22 - 19:10:11

Såg inte tävlingarna men håller med dig.
Man kan se vilka ryttare som har köpt sig en plats i toppen genom att kunna köpa superhästar sen tror jag att många tuktas rätt hårt bakom kulisserna när ingen ser.
Tycker det borde vara stilbedömning i alla klasser oavsett nivå bortsett från nybörjarklasser.
Jag fattar inte varför det är ett så känsligt ämne det borde vara krav på att rida bra också, inte bara att slafsa sig runt en bana utan hänsyn till hästen.
Det har hänt många gånger när jag tittat på tävling i såväl stora sammanhang som små att domaren borde utvisa ekipaget pga dålig ridning. Kan man inte rida sin häst på ett bra sätt runt en bana utan att rycka den i munnen eller sätta den i omöjliga situationer har man inget på en tävlingsplats att göra.
Det är inte ovanligt att se ryttare som flaxar med både armar och ben för att driva sin häst så hårt som möjligt mot ett hinder.
Det tillåts allt för mycket skit på tävlingsbanan inom hoppningen. Visst förekommer det fula metoder inom andra grenar också som dressyr tex bakom kulisserna men jag har väldigt svårt att tro och har heller aldrig sett så dålig ridning på en tävlingsbana inom dressyr som man kan göra inom hoppning.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: