Underbart!!!


 
 
 
Vilken känsla
 
 
 
Vilken press
 
 
 
och
 
 
 
Vilken jävla ryttare!!!
 
 
 
Rolf Göran "Roffe" Bengtsson leverar.... igen!!
 
 
 
 Bilden är lånad från hippson.se
 
 
 
 
Jag är väldigt kräsen och det tar lång innan jag kan påstå att någon är en förebild för mig, och speciellt när det kommer till ryttare i hoppning. Jag har nog aldrig sagt till någon att jag ser upp till henne eller honom. Men jag har länge, väldigt länge sett upp till allas våran Rolf Göran Bengtsson. För att jag ska se upp till någon, som en "idol" så måste denna verkligen göra ett intryck och sedan hålla detta intryck i liv och även förnya intrycket. Ge en det man vill ha och se som ett "fan". Rolf Görans första intryck gjorde han för mig 2002, då såg jag honom live för första gången i Scandinavium. Vad det någon mer som såg Rolf Göran och det underbara stoet Pialotta??
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det som även gjorde att Rolf satte sina spår hos mig var att trots att man är en så grymt duktig ryttare så kan ägaren till hästen man rider förändra chanserna på ett ögonblick. Pialotta såldes precis innan VM och det var tack vare Roffe som tagit hästen dit den var. Där stod han innan VM utan häst och inga chanser, detta var ju heller inte första gången för Roffe. Det måste vara knäckande att inte kunna få njuta länge med de jobb man lagt ner inför så stora utmnaingar, men även vardagsmat för många andra jag vet. Men att ligga i toppen och segla bland guld och rosa moln, bara på ett ögonblick bli nerplockad av mänskliga krafter och helt enkelt börja om från början. Han är verkligen grym denna man!!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: