It is enough now!


 
 
5 hela veckor räckte verkligen gott och väl med vila för både mig och hästarna. Man behöver ibland lite avstånd till det verkliga livet för att kunna komma tillbaka med nya krafter och sakna det lite. Hästarna är bara 5 och 6 år och behövde verkligen lite betsvila för både kropp och knopp, då Cassador nu i slutet va helt crazy i galoppen och varje gång vi skulle hoppa. Han har nämligen ingen gräns denna häst! En normal häst som kanske är lite seg i kroppen eller kanske har lite ont någonstans visar ofta det tydligt. Men Cassador kör på hårt som tusan som om han vore, SUPERMAN!! Så betesvila i 5 veckor var verkligen något han behövde. Han har fått den bästa vilan en tävlingshäst kan få, hur många idag vågar släppa fina tävlingshästar på bete i stora hagar?? Inte utomlands ialf men i Sverige gör vi det till en viss del. Så fort det kommer upp i de största klasserna och prispengen är alldeles för stor så vågar man inte riskera hagskador, helt fullt förståligt. Så detta kanske var Cassadors första och sista lång abetesvila, ja vi får väl se. Han har nämligen väldigt dålig koll på sina fötter när det inte ligger något hinder i vägen, för hoppa det vet vi alla nu att han kan. När jag fick hem honom visste han inte ens vad en hage va och hur man skulle bete sig. Stackars häst, undrar hur han har haft det i Holland. Boxhage?!
 
 
Så nu är det snart dags för att dra igång livet på hästryggen igen, ja menar, jag har ju väntat hela livet på mitt nuvarande liv så ingen mer vila nu. Jag var aldrig bortskämd eller hade möjlighet att ha egen häst när jag var liten. Så jag missade hela ponnytiden och youngrider på tävlingsbanan, FINE!! Men jag har bara börjat, jag har en lång väg kvar men jag SKA kämpa, med blod svett och tårar om så måste. Jag vill och jag kan, ingen ska få stoppa mig!! Jag har verkligen 2 helt grymt fina unghästar som har hela framtiden framför sig. Måtte de får vara friska och krya och behålla glädjen i hoppningen och tävling. För de älskar detta liv precis som jag, tävling, press och VILJAN att lyckas, viljan att bli felfri. Mina hästar gör alltid deras bästa på tävlingsbanan, Corvette har däremot inte haft samma glädje på hemmaplan men det är inte alla hästar som kan koncentrera sig när de tävlar hemma. Men Cassador, ja ge han något omöjligt så tar han det med storm =)
 
 
 
Först tävlingen nu bli v.35 !
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: