Hittade mig själv i ett fönster


 
 
En plåtning som jag gjorde, häftigt var det med alla stora och fina blommor.
 
 
 


Postat av: ThereseL
2013-08-07 - 15:42:43

Precis! Jag har alltid tänkt att Santos nog inte gått med andra hästar, att han aldrig fått lära sig sitt eget språk och att det var roten till att vi hade så stora kommunikationsproblem i början, och att han hade svårt att kommunicera med sina häst-vänner i hagen.

Han gav sig liksom inte i hagen, så en annan häst jag hade då, fick nog och Santos liksom hoppade stillastående ut ur hagen (staket typ 150 högt).
Han fattade nog helt enkelt inte att det hade räckt med att visa sig lite undergiven=/

Och som du säger så hade han inte alls ro att bara stå och njuta, utan var hela tiden stressad så att han vallade...

Santos är från Tyskland men kom till Sverige som 5-åring och innan han kom till mig stod han i ett stort tävlingsstall, antagligen i små grushagar, ensam.

Är båda dina importer, och hur länge har du haft dem?
Skönt att han har lärt sig över sommaren, de blir nog helt klart med trygga om de vet vad omgivningen vill med sina signaler!

Att lägga öronen bakåt var det enda Santos gjorde när han kom, typ. haha.
Blir trött av att tänka på hur jag fått kämpa med honom. Två veckor efter han kom så tänkte jag att detta kommer aldrig funka ;)
Så du har nog en väldigt trevlig häst, du :D

Så kul att höra någon med ungefär samma "problem" :)


URL: http://thereselindh.se


Postat av: Olivia Gustavsson
2013-08-07 - 21:59:45

sv. åh tack så mycket! :D jättefin header du har!

URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: