Film på C och C =)


 
 
G L A S R I D H U S, är ju härliga att rida i.... men filma?! Nej nej, inte bra ;-)
 
 
 
Idag var det verkligen Corvettes dag, hon va riktigt fin och glänste något otroligt. Denna lilla häst älskar verkligen att hoppa <3 Nicole gjorde även ett kanonjobb med henne. Hennes häst är skadad och har inte ridit på ett tag så vi båda, eller alla 4 var lite ringrostiga, hästar som piloter. Nu taggar vi inför nästa hoppträning nästa vecka =)
 
 
Spana in galoppen, love it!!
 
 
 
 
 
 
Det var inte Cassadors dag. Kanske för hans del men inte i ridningen. Han var positiv och glad, verkligen jätteduktig och jag är nöjd med dagens första riktiga hoppning men hans huvud. Som jag kämpar med det, i ridningen är han superfin men när vi ska hoppa. Jag har en cobförbygel men kan inte gå ner på ponny och fler hål kan jag inte göra. Jag ha försökt hela våren att hoppa övningar som gör han rund och att han ska söka sig neråt med mulen. Som ni ser på filmen är han superfin precis innan han ska hoppa och sedan tjafsar han. Någon som har tips på något man kan hoppa med som sänker halsen, gillar verkligen inte att behöva tvinga ner honom men nu måste han lära sig. Corvette är ju en pärla på att hoppa och har det verkligen lätt för sig, Cassador gör det bara svårt för sig själv... Som ni ser i slutet av filmen blev han lite sur och då satte jag mig ner lätt i sadeln och jobbade han först i höger galopp för att få honom avslappnad och sänka huvudet. Gjorde detta i båda varven i slutet och han var riktigt fin tillslut... när han upptäckte att det inte kom fler hinder framför honom.
 
 
 
Sen att filmen blev som den blev det får vi skylla Nicole eller Corvette på ;) Bökigare häst får man leta efter...
 
 
 
 


Postat av: nicole
2013-08-16 - 16:47:49

Så fina hästar har du! Så lycklig för att jag får rida brum brum corvette, det gjorde min vecka! :D kramis

URL: http://blogg.improveme.se/dieyoung/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: