Cassador 20/8


 
 
 
Hoppträning hemma! Jag hoppades på att Cassador skulle bli lite lugnare efter 5 veckors vila, men njaaa, han är som vanligt. Taggad, glad, superhoppglad och väldigt galen. Jag hade hoppats på att komma iväg denna helgen och hoppträna för Amanda eller någon annan men det är ju den sista helgen någon har tid för mig =) Det är ju EM och Grevagården samtidigt... gaaah!! =)
 
Nu i början vill jag mest komma in i höppningen med enkla övningar, träna på avstånd mellan hinder men även orelaterade hinder som gör att jag och hästarna måste tänka tillsammans. Cassador är verkligen reglerbar och vill jag få in fem galoppsprång mellan hinderna får jag det. Sen är han väldigt explosiv så när jag tar en förhållning på fel ställe (tycker han) så kan han bli riktigt sur för han vill helst att det ska gå väldigt fort och då ger han mig sådana hemska kickar som ni kan se i slutet av klippet. En gång fick jag till och med ont i nacken.
Men annars var han jättefin min lilla galna plutt =)
 
 
 
 


Postat av: johanna
2013-08-21 - 14:02:53

men vad fin han är!!

URL: http://tigermysig.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: