Nu ska jag berätta för er...


 
 
 
 
 
 
 
 
 
4/4 blir en dag att minnas. Corvette körde sin racer, (sportbilen Corvette), genom hela passet, bränslet tar aldrig slut. Cassador var supertaggad men lyssnade fint på mig och vi fick vänta med att hoppa banan sist då han höjde upp lite extra till stjärnan.
 
MEN MEN, det var efter hela passet. Vi får alltid bra feedback under själva passet hur/varför/vad man ska göra men även efter får vi allt i en slutsummering och lite extra tips vad man ska tänka på. Peter Eriksson, ja själva OS-ryttaren.....
 
"Ulf Peter Tobias Eriksson, född 6 oktober 1959 i Strövelstorp i Skåne län, är en svensk ryttare i banhoppning. Peter Eriksson har deltagit i fyra OS och var med när det svenska landslaget tog silver i OS i Aten 2004. Han innehar 6 SM-guld, samt silvermedaljer från både VM och EM. Peter placerade sig även på tredje plats i Världscupen 1995 och har fått hela 8 championtecken.

Peter Eriksson har toppat årsrankingen i Sverige tre gånger under sin karriär och var förste svensk att hamna bland topp 20 i världsrankningen."

 
.......VILLE KÖPA CASSADOR och jag sa BLANKT NEJ!!! HUR många har fått den frågan från honom???!!!
Han va supersnabb när jag kom fram till honom och innan jag fick feedbacken så frågade han om han var till salu och jag sa NEJ,
- då frågade jag honom om det var han själv som var intresserad och då mumlade han ett ja och var besviken på mitt svar.
-  Då frågade jag om jag inte va värd honom?
-  Han svarade att alla vill ju ha en fin häst och skrattade.
-  Då svarade jag igen, så länge han vill ha mig så vill jag behålla honom och så länge vi är ett team ska vi fajtas tillsammans!
-  Sen sa jag att jag vet att det är en svårklasshäst jag har och jag har två fina hästar som jag vill behålla.
-  Han svarade att jag har tur som har två så fina håstar. Han undrade också vad jag gör med dem (som även Carl Dyrendahl frågade idag på tävlingen), samma heta, glada, spralliga humör?!
 
Jag svarar alltid: Det kan inte vara sporrar eller spö för det använder jag inte nu, de får havrefri musli, massa hö och all min kärlek och beröm. Kan det va det??? ^^
 
 
Jag sträckte även lite extra på mig, när han berättade att han minns första gången han såg mig och Cassador på träning för 1 år sedan, han gav mig beröm för den utveckling som Cassador fått och att jag har gjort ett bra jobb. Shit vilket BIG SMILE jag hade =D För första gången kan jag känna att jag verkligen tog åt mig ALLT som han bad mig göra på träningen och sedan vad jag ska tänka och träna på. Det resulterade till dagens resultat på tävlingen. FY FAN RENT UT SAGT vad jag är nöjd och stolt över mig själv!!!!!! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
10 hinder, 3 kombination och ganska svår bana. Så JÄKLA fin <3 Och efter rundan kramade jag honom 1000 gånger och pussade på honom och vet ni vad, HAN NJÖT!!! Han visste precis, han vet att han är BÄST!!! <3 1.30 blir inga problem ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 "INGENTING kan stoppa oss hopp hopp hå, jo en mille eller två ^^"
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: