Hemmatävling 13/4


 
 
 
GO KVÄLL mina läsare, ååå det är så roligt att ni är så många <3
 
 
 
 
Efter att vi tog detta kort så skulle vi gå tillbaka till boxarna då vi var ute på en promenad. Då exploderade Corvette och blev en hingst, 2 meter hög och helt galen. Madde höll henne men jag fick ta över och herrejösses.....jag undrade inte alls hur det skulle gå att rida henne. Snygg va hon ialf när hon gjorde sin piaff, ja jäkla vad hon kan trampa ;-)
 
 
 
 ***************************************************************
 
 
 
Vi börjar med den dåliga rundan, jag hade ingen tid på mig att komma in i det flytet som jag måste ha med Cassador. På 30 minuter så började jag med att stå i gången och slutade med att stå i gången, och under den tiden så red jag fram, hoppade fram och tävlade. Nej nej nej, inte bra, det är då min prins blir flack, jag tar i han för mycket och han blir studig. De ska aldrig gå samma klasser igen om det är så få starter. Cassador måste få sin tid och jag får INTE vara pressad.....
 
Det var ett bakslag men nästa gång är det skärpning igen och då jäkla ska båda rundorna sitta. Tror att det blir på gräs nästa gång och det passar båda mina trollungar utmärkt, de båda är verkligen utomhushästar. Långa sträckor att kunna gallopera och inte massa korta linjer.... ;-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
LYCKA, menhon är ett helvete att rida och vi krockade med en häst på framridningen där piloten inte kan höger och vänster och bestämde sig att svänga upp precis framför mig och bröt sig ut från långsidan. *grrrgrerg* jag säger inget mer nu =) Jag har bestämt mig att inte använda bloggen till att provocera folk eller spy galla över saker och ting, SHIT HAPPENS =)
 
MEN MEN MEN, detta var våran bästa runda i år =) grymt nöjd och det kan bara bli bättre, hon är en liten solstråle på banan, hon vill så väl. Framhoppningen var rörig, men äntligen lyssnade hon på mig på banan. Du som inte trodde att Corvette skulle bli något?! Liten jävla häst... 5 år och felfri i 115, positiv och hoppar som en jävel!!! Ville bara få det sagt.... <3
 
 
 
 
 
 
 
 
Haha, ni en del kanske tycker att jag är knäpp som inte är nöjd med en felfri runda =) Men Cassador och jag ska rida 1.30 i år och det måste verkligen börja kännas 200% rätt när jag gör det. Jag kastar mig inte in i något som inte funkar...
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Lisbeth
2013-04-14 - 15:59:33

Snyggt jobbat! Synd att jag inte va på plats å fick se det live...

Svar: Tack!! =) Blir fler gånger.. =)
Ica


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: