Tur man håller koll


 
 
Ja jag om någon har stenkoll på vädret, chefen på jobbet frågar alltid mig vad det blir för väder kommande dagarna. Jag tycker det är viktigt i min planering med både träning, uteritter och mig själv. Det kom ju massa snö i lördags och jag visste redan då att den fina dagen skulle inte hålla i sig och jag bestämde mig för att rida ut en lång och mysig runda i skogen. Vem hade rätt om det när man kollar ut genom fönstret i Halmstad idag?! Även i söndags var det ju nästan borta. I fredags kom hovslagaren och då visste jag att det skulle bli snöoväder på lördagen så då åkte snösulorna på. Även om snön inte varar så tycker jag det är viktigt att ha sulor så det kan förhindra styltor och risken för skador. Ser det som en billig försäkring. Men jag försöker även hålla på sulorna så långt det går då hovarna mår bäst utan. Så jag lyckades pricka in rätt tajming även där ;) Rider ju gärna inte ut när det regnar och är trist väder men jag gör det ändå... ;)
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: