Grym behandling!


 
 
Idag har equieterapeuten varit i stallet och behandlat Cassador. Gick först igenom hela honom med händerna och har aldrig sett han så fin. Då har hon behandlat Cassador i över 3 år nu, förr som hon sa, va han väldigt stressad och osäker. När hon satte i en nål kunde han göra kaprioler, som de spanska hästarna. Vi pratade om gamla Cassador och skrattade gott när han stod lugnt i gången och lät Helena som hon heter, göra nästan allt smärtfritt. Han är och kommer alltid att vara känslig när man tar och klämmer på honom men det är han och det kommer nog aldrig att försvinna. Cassador är ingen häst som ber en klia någonstans eller bli borstad, fy säger han.
 
Det som Helena hittade idag var enbart muskulärt och lite som träningsvärk. Däremot var det lite väl mycket spända muskler på rumpan och speciellt höger bak. Detta kan ha medfört att han varit vinglig i ridningen samt att han inte riktigt bjudit fram till hinderna när jag svängt snävt. Lite ont i musklerna helt enkelt ❤ Så himla skönt att jag kollade upp honom och jag är glad att jag gör det några gånger per år. Det gör att man får en mer hållbar häst och en som håller längre, vet att jag pratat om det innan men det är så viktigt att man underhåller sin häst/hästar. 
 
Bilden nedan är ett litet bevis på vad stolt jag är över min modiga häst. Visst stannade han på den första gången men han har ju aldrig hoppat något liknande i hela sitt liv. Jag är verkligen megastolt över min häst och nöjd med vår prestation i lördags. 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: