Nya underlaget i Halmstad


 
 
 
 
 

"Välkomna till Halmstads Fältrittklubb och våra nya banor byggda enligt toppmodernt High Tide System!

Där havet möter stranden och där sanden är vattenmättad, lagom fast och ger svikt - där är underbart att rida! Tyvärr har vi inte fri tillgång till Tylösand, men vi är mycket tacksamma att vi med hjälp av Halmstads Kommun kan erbjuda känslan ett stenkast därifrån! Välkomna att prova!

Bevattning och dränering sker underifrån i reglerbara rörsystem, och ridunderlaget i ren sand hålls stabilt och sviktande av den vattenmättnad som ges av att det vilar i en stor vattentät gummibassäng.

Systemet är internationellt erkänt och används av flera toppryttare, och är nu på stark frammarsch även i Sverige. (För vidare info se www.hightidesystem.se)"

 
 
Hej allihopa!! Igår fick vi äntligen upp klippet som vi filmade i söndags. Jag, Cassador och några tjejer åkte till Mickedala i halmstad (HFK). Jag ville själv prova på det nya underlaget och ville även visa er tävlingsryttare. Så här nedan kan ni se klippet om ni inte redan sett det.  
 
Ett nytt underlag blir inte PERFEKT på en gång, det måste ridas på och hållas efter, MEN jag och Cassador tyckte det nya underlaget var över förväntan väldigt bra. Ja hur vet jag det?? Hur testade jag det?? Vi byggde fram två hinder för att känna hur ansprånget var och landningen. Vi red på små och snäva volter, samt så ville Cassador testa det ytterligare ett snäpp med att stegra och slänga sig ett X-antal gånger... och vet ni, inte en endaste gång släppte underlaget/gav vika eller att jag kände vi sjönk ner. För mig känns det riktigt bra inför tävlingen om 1,5 vecka och jag hoppas att ni kan, med hjälp av vår film också känna er lite tryggare med er anmälning <3 Hoppas vi ses nästa helg eller i sommar!
 
 Har ni några frågor svarar jag gärna =)
 
 
 


Postat av: Erika Pettersson
2016-05-03 - 20:40:19

Fina ni är! :)

Svar: Tack 😘
Ica

URL: http://erikapettersson.webblogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: