Grym hĂ€st 🌟


 
 
IgÄr Äkte vi till Tytti jag och Cassador för lite dressyrtrÀning. Hon Àr verkligen magisk Tytti, hon Àr vÀldigt duktig pÄ att förklara och lÀra en jobba frÄn sÀtet. Jag har vÀldiga problem med hÀnderna i hoppningen men nu nÀr jag lÀr mig tÀnka Ànnu mer med kroppen sÄ har jag blivit mjukare i handen och Àven armarna. Det Àr sÄ mycket som man egentligen behöver tÀnka pÄ som kanske en hopptrÀnare inte kan förklara. DÄ Cassador Àr megakÀnslig för alla hjÀlper sÄ gÀller det verkligen för mig att jag gör rÀtt. Vi trÀnade pÄ de olika delarna i programmet men i slutet tittade vi Àven pÄ LA delar, dÄ jag snart ska ta det stora klivet över dit. Tytti menade pÄ att han mÄste kunna vissa delar redan nu dÄ det ibland kan ta lÄng tid att öva in. Exempelvis lÀngning av formen i trav pÄ bÄge, vilket skulle vara jÀttesvÄrt men dÄ sa jag att det har vi trÀnat massor pÄ och nÀr jag visade trÀnaren sÄ sa hon. "Äh jag fÄr rysningar, du ska veta att det Àr mÄnga sÄ fÄr kÀmpa med den formen" En del kommer heller aldrig riktigt dit...Jag sa det inte men inte sÄ konstigt dÄ dressyrfolk trycker ihop sina hÀstar sÄ fort de gÄr att rida pÄ, dÄ lÀr de sig aldrig att lÀnga pÄ halsen. Jag rider sÄ varje dag för att Cassador ska strÀcka ut och jobba upp ryggmusklerna. 
 
Idag har jag hoppat sjÀlv hemma och prinsen va sÄ lugn och helt magisk, wow va jag lÀngtar till tÀvlingen nÀsta helg!!
 
 
 


Postat av: Ellen
2016-05-22 - 22:56:30

Åh va hĂ€rligt!!

URL: http://ellenshorselife.blogg.se


Postat av: MalinKalin
2016-06-04 - 20:54:37

Kul att det gÄr sÄ bra med dressyren:)

URL: http://malinkalin.blogg.se



Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: