Slappemåndag


 
 
Igår va det lite kaos på kvällen, hästen jag skulle hämta gick inte att lasta, ägaren måste nu ta hjälp för det där funkar bara inte. Skadar hästen sig kan man inte ta sig till veterinären.. Så Cassador fick vila igår, välförtjänt och även idag. Hans ena bakben kändes lite varm men inget va svullet, kan ju stått i solen men jag ska kolla igen i morgon. Isf kommer jag kyla varje dag och låta honom vila några dagar. Annars ser han pigg och glad ut. Va och gav han en Godnattpuss igår kväll, så himla mysig. Idag stod han ensam i höstationen när jag kom, jag kom från ett annat håll denna gång så han kunde inte se mig. Jag ropade på honom och efter två rop så lämnade han sitt hö och gick mot mig, det är så himla mysigt när han gör så. Lämnar den goa maten för att möta upp mig, den känslan kommer vill jag aldrig förlora igen <3 
 
Idag har vi tagit sovmorgon, lilla Lucy fick sova över och vi tog en lång sovmorgon. Var sedan iväg och köpte lite grejer till släpet och fixade det, i morgon ska det besiktigas för första gången, spännande. Var även nere på stan med syrran och fixade sista presenten till någon som fyller år snart, stolt över mig själv att jag fixat allt i väldigt god tid. Jag brukar alltid vara ute i sista minuten :)
 
Det är så roligt att läsa alla era kommentarer jag får och som ni skriver och märker så lyser det just nu väldigt mycket glädje på bloggen. Jag känner mig varm och lycklig inombords, något jag har saknat väldigt väldigt väldigt länge. Lite mer exakt över 6 år sedan jag kände som jag gör nu, det är en fantastisk känsla. Jag har ju varit orolig att träffa och bli förälskad i någon som inte accepterar hästarna i mitt liv, det har faktiskt hänt, men det gick inte så långt. Jag skulle välja familj och partner framför hästarna, jag hade inte kunna leva ensam. Sen är jag så glad att det börjat släppa med Cassador och alla våra problem, känns verkligen som att jag förstår honom nu.
 
 
 


Postat av: Sofie
2015-10-27 - 09:14:34

Fina du :D

Du skrev på instagram att din kompis hade problem med att lasta och jag sa att jag skulle leta upp länken till ett inlägg om hur jag lastar mig häst. Så här är den :) http://ponnylycka.horseworld.se/2015/05/03/hur-jag-lastar-mackan/

Svar: Tack finaste du😘 Ska skicka länken till henne, gullig du är!
Ica

URL: http://ponnylycka.horseworld.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: