C och C


 
 
Igår hade vi lite hoppträning hemma, jag hade fnulat ihop en ganska svår bana som satte oss på prov. Jag är otroligt nöjd med min insats och även hästarnas, jag fick grym hjälp ifrån en i stallet som påminde mig om småsaker jag behövde tänka på när jag red. Men mitt största problem med Corvette, hör och häpna, är faktiskt att rida henne fram för skänkeln. Det var många gånger som vi inte nådde fram till hindret, vi kom igen och igen och igen på samma hinder, tills vi satte det klockrent. Hon är ju så bussig så hon hoppar i vilket fall men jag vill inte gå vidare med ett halvdant språng, nu SKA det bli bra från början, stenhård på det!!
 
Cassador var riktigt fin, vi trimmade länge på låg höjd och jag valde lite olika avstånd mellan hinderna. Samma linje kan man välja ex fram på fyra eller tillbaka på fem, superbra att kunna träna på detta och att det finns olika växlar man kan använda. Sista rundan jag kom höjde vi upp lite och jag är verkligen så nöjd, först fick vi avbryta efter två hinder då Cassador bokstavligt kickade mig rakt fram i sadeln och jag slog mig ganska rejält, men det var inte värre än så. Sista rundan kan ni se sist i klippet. Tack vare att man kan få det filmat så kan jag sitta och analysera mina brister, vad jag ska tänka på till nästa gång eller varje gång. Samma saker varje gång, jag har nog något tix med händerna, istället för att dra i båda tyglarna drar jag i ena, det måste jag ändra på bland annat.
 
Idag skrittade jag bara ut hästarna, barbacka blev det på båda. Corvette är verkligen så lugn och duktig att rida ut på, hon bara lunkar på och tittar inte på något (inte idag ialf). Cassador är som sagt rädd för allt men nu har han ju gått flera dagar i rad ganska hårt så tyckte faktiskt att han inte hade så mycket energi till omgivningen, självklart lite men va ändå avslappnad och lugn. Skrittade runt på en gammal motorcrossbana, himla smart när det går upp och ner med skarpa kurvor. Lite roligare än bara skritta rakt fram :)
 
 
 
Corvette 
 
 
 
 
 
Cassador
 
 


Postat av: jessie
2015-03-26 - 15:01:03

va enkelt o okomplicerat de ser ut:)

URL: http://eiro.blogg.se


Postat av: Erika Pettersson
2015-03-26 - 18:04:05

duktiga ni är :)

URL: http://erikapettersson.webblogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: