Corvette, "one in a million"


 
 
Det spelar ingen roll hur jag gör och vad jag gör, vilken häst jag rider... denna häst kommer alltid att vara nr 1 för mig. Jag har haft Corvette sen hon va 5 månader, träffade henne första gången när hon va 3 månader. Hon var den tredje fölisen jag tittade på och ja, det var verkligen kärlek vid första ögonkastet. Hon har något som många andra hästar inte har, hon har det där extra, om det är det där "full i fan" som gör det vet jag inte. Hon har bara en enorm personlighet och när man umgås med henne så smälter man, hon är alltid vaken för allt, står alltid redo för kameran. Även i hagen står hon redo, ropar man på henne flyger huvudet bokstavligt upp, gnäggar och är hon klar med maten så kommer hon direkt. Hon är nog den svåraste hästen jag suttit på, hon vill lite för mycket ibland men jag har aldrig känt att hon vill någon illa. Jag har slängt upp både barn och oruttinerade människor på henne för jag har kunnat lita på henne. Hon är, och kommer alltid att vara, trots att hon är en häst, väldigt väldigt lik mig... <3
 
Jag trodde aldrig att jag skulle behöva låna ut henne på foder, jag trodde sedan inte att jag skulle klara av det. Men under denna tid som Caroline hade Corvette hann jag inte riktigt sakna henne, hade alldeles för mycket problem med mig själv, min ridning och Cassador. Jag kunde däremot följa Corvette varje dag ändå genom Carolines blogg, det gjorde att jag inte kände mig utan henne. Så tack Caroline för att jag fick följa henne under ett år hos dig <3 Jag vill även passa på att tacka Caroline för att hon har kämpat med min lilla, lite galna (läs mycket), busiga, stoiga, lilla skimmeltjej. Jag har ridit henne några dagar nu och jag kan verkligen känna att du lagt ner mycket jobb på henne, hon är inte lätt och kommer aldrig att bli det, det är en del av hennes personlighet, en tickande bomb helt enkelt. Så tack fina, underbara Caroline, jag är så stolt över att hon har varit hos dig, jag kommer aldrig att ångra er tid tillsammans, ni var verkligen ett helt fantastiskt par, ett oslipat team helt enkelt <3 (tårar i mina ögon <3)
 
 
 
Mina favoritbilder på Caroline och Corvette, som en av dina läsare skrev:
 
"En dag kanske era vägar korsas igen" <3
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Caroline Bågfeldt
2015-02-07 - 20:54:06

Men wow, jag blir tårögd. Så himla fint skrivet av dig. Hon är verkligen one in a million och jag saknar henne hela tiden.

Hon är så speciell och jag tror inte man förstår hur mycket personlighet som finns plats inom henne innan man träffat henne själv. Hon är bäst och jag är så glad att jag fick chansen att ta hand om henne i nästan ett helt år <3

URL: http://carolinebagfeldt.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: