Löshoppning


 
 
Idag har vi på DC-stables löshoppat nästan alla hästar. Väldigt roligt när vi alla kan gå ihop och hjälpas åt för ibland så behöver man vara några stycken. Väldigt fina hästar vi har i stallet och minst sagt roliga, alla visade sina personligheter och bus <3 Senast jag löshoppade Cassador var för två år sedan, ni kan se klippet nedan. Då kunde jag verkligen se hur roligt han tyckte att det var att göra allt själv. Han busade till och med i slutet och sprang förbi mig och kom en tredje gång till på den högsta höjden. Han leker fram, det ser inte direkt ut som att han tar i då han hoppar som en studsboll. Där har han ingen som kan sitta och förstöra för honom ;)
 
Idag löshoppade han nog det högsta han hoppat själv, runt 1.45 låg det på men jag ville inte gå högre då jag inte ville att han skulle anstränga sig mer efter sin vila. Vi ska nog löshoppa igen om några veckor, då får vi se om vi maxar lite till ;) 
 
Så roligt att dra igång med ridning och allt nu, men Cassador ska enbart tömköras denna veckan då jag vill att han kommer igång och rör på sig lite själv innan jag hoppar upp. Tänkte bygga fram lite bommar och hinder till helgen så han får jobba lite extra från marken.
 
Cassador fick även en helklippning och ett välbehövligt bad igår, gick från skogsmulle till en riktigt snygg tävlingshäst ;)
 
 
 
 
 
 
 Löshoppning för två år sedan.
 
 
 
  
 
Löshoppning idag.
 
 
 
 
 

 

Ett filmklipp publicerat av Erica (@icusen) Dec 29, 2015 kl. 6:06 PST

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: