Vi bara myser :)


 
 
Tjiiing alla läsare :) Idag öppnade Falsterbo horse show med tävling och massa montrar
Det har varit lite kyligt idag men det är ju skönt för hästarna så det va bara att klä på sig lite. Jag och Alice har gått runt i massa montrar och spanat, jag har funderat ett tag på att köpa ett Golden wingbett men tyckt det varit lite dyrt om han nu inte gillar det. Idag gick jag och tittade på alla bett och tillslut hittade jag ett ställ med massa olika bett som det va 30% på. Fanns bara två Golden wingbett kvar så jag tog det som va 12,5, hoppas han gillar det. Behöver ha lite olika bett som jag kan byta mellan, så vi får se vad han säger.
 
Gick även och pratade foder med dem som va återförsäljare för Hippo och även Slobber Mash, fick massa bra svar på mina frågor och jag blev mycket klokare. Han gav mig lite nya tips vad jag ska ge honom så jag fick hem lite prover där Hippogrov alfa Müsli ska ges som ett komplett foder och sedan Slobber Mash, en gröt som ges i återhämntingssysfte efter hård prestation. Jag fick även vara med i en tävling där man kunde vinna en årsförbrukning av Slobber Mash, tänk om :) Sedan va jag även hos återförsäljaren för NAF, berättade för henne att jag gav upp men ville försöka igen och behövde även tips på hur jag skulle göra. Så innan jag åker hem kommer jag köpa med mig flera månaders förbrukning av NAF, nu lovar jag att inte ge upp och kommer spruta in det som är flytande då Cassador petar ut sin mat. 
 
Allt detta med ny mat och lugnande ser jag mer fram emot och se resultat än att tävla just nu. Jag börjar däremot redan nu att ladda inför Falsterbo nästa år som mål med Cassador men jag skulle kunna strunta i all tävling i höst bara för att få allt bra igen. Hoppa kan han, han vill vara felfri och är till 99% aldrig rädd för något hinder på banan. Så han är egentligen en perfekt tävlingshäst, det som fattas i hans liv är ett lugn, bygga muskler och massa. När han har det, när allt sitter där, då kan vi sikta högt med våra mål och framtid. Helt sjukt vad jag är taggad på allt detta som jag har framför mig!! Tänk OM jag lyckas, tänk OM jag får honom lugn och mer massa på kroppen. Då ska jag klappa mig själv på axeln och säga, "Man får aldrig aldrig ge upp om det finns en liten liten chans". Men vägen dit kan vara lång eller kort, om ni stannar får ni se :)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: