Fantastiskt!!!


 
 
Vilken underbar dag det är, solen skiner och hästarna mår gott i sina stora gräshagar. Kan det bli bättre?? =) Igår var ju Cassador lite slö mot vad han brukar vara när han vilat, idag fick jag smaka på det istället. Han laddade väl ur från vilan och gav allt idag. Hur vet jag det innan jag rider?! Jo han står som en hingst i stallgången, spänner upp sig och tittar vaket på allt. Öronen söker ljud som inte finns ^^. Han är verkligen på hugget och kan hugga efter mig när jag tar av täcket, känslig kille. Men han är duktig som står helt stilla, innan flög han runt, sida till sida och kunde stegra. Eftersom jag måste trimma honom inför träningen så funderade jag på hur jag skulle rida, jag ville skritta ut en sväng men kanske lite mer än bara skritta då han va så spänd och pigg. Så jag skrittade upp till travslingan där jag skrittade halva varvet och travade andra halvan, två varv likadant. Satan va pigg och spänd, han sprang nog inte rakt 5 steg. Rädd för alla vattenpölar som kunde äta upp hans hovar, människa med barnvagn på vägen, hästar i hagen, vattenhinkar, träd, sten, grus... ja ALLT. Haha, min alldeles livs egna tickande bomb :) Men vet ni vad knepet är?! Innan visste jag inte alls hur jag skulle rida och tog i han för mycket, nu rider jag fram fram och fram tills han slappnar av. Det kunde ta en stund i början för han att slappna av, nu fattar han vinken direkt och frustar och njuter av ridningen.
 
Två varv räckte och den värsta energin, då pratar jag inte kroppsligt utan hans hjärna, fick han lägga på travbanan. Det kändes så bra efter två varv att jag faktiskt var taggad på att gå ner till banan och trimma min tickande bomb. Väl inne på banan så travade jag väldigt mycket fram igen, eller först kom jag bara halvvägs in på banan sen tog det tvärstopp. Detta på grund av att det ligger en pall i ett hörn, som även legat där alla andra gånger vi ridit på banan, suck. Så jag fick trycka fram honom i skritt, väl framme så tittade han inte ens på pallen. Sen fortsatte jag mitt travande, volter och lite repetition från igår. Men idag la jag till skänkelvikning, åååh så jobbigt det var sa Cassador, han var verkligen stentrög på detta. Hade lagt fram spö men glömde det, tur det hänger grenar in på banan. Så ett naturligt spö fick Cassador att lyssna lite bättre på mina skänklar och flyttade riktigt bra i slutet. 
 
En normal dag förut, så hade jag knappt våga galoppera en dag som denna, även om jag hade trimmat igenom Cassador ordentligt i både skritt och trav så gjorde jag inte rätt då. Nu, efter min nya ridning, så fattar jag galopp och WOW. Han kändes så otroligt fin idag, laddad men lugn, lyssnade på allt jag bad honom utan att sätta emot det minsta, mycket bättre än igår. Ååå jag kunde inte hålla tårarna borta men försökte skärpa mig. Trimmade på riktigt bra och inte en meter stack han, jag kunde rida med mer eller mindre långa tyglar, han var bara där, rund, spänstig och så jäkla fin. Jag kände att min sits är så otroligt mycket bättre nu, jag trimmar ofta utan stigläder och även igår, min stora rumpa och ben får då jobba sig ner i sadeln utan stöd. Idag klarade dem sig mycket bättre och känslan i sadeln va total!! Jag vågade inte öka galoppen igår då han inte kändes riktigt stadig och lugn som jag vill ha honom, han får inte ta bettet och sticka, han ska öka med kraft från bakbenen. IDAG, kunde jag göra allt, öka, korta, svänga och oh my så fin han var <3 
 
Vill ni se film på detta?? :) 
 
 
 
En dag på travbanan, ja helt enkelt underbar <3 
 
 


Postat av: Neapocalypse - klickerträning och unghäst ・゚♥ ✞
2014-12-19 - 14:54:11

JA JAG VILL HA FILM!!! åh blir typ tårögd när jag läser så fint det går <3 det verkar supersmart att istället för att "låsa" honom och hålla emot när han är jobbig så bara få honom att gå ännu mer framåt <3

Svar: Kommer i morgon <3 hihi, härligt att du också blir rörd av att läsa, jag är just nu helt till mig!! =D Tänk om vi kan få in detta på hoppbanan med =D
Ica

URL: http://neapocalypse.se


Postat av: MalinKalin
2014-12-19 - 17:05:37

Vad kul! Klart vi vill se film :D

Svar: Kommer i morgon vännen <3
Ica

URL: http://malinkalin.blogg.se


Postat av: Philippa
2014-12-19 - 22:36:33

Åh vad kul att du kommenterade min blogg "utan andledning", blev jätte glad :D men jag kommer att ha en ny, förhoppningsvis, mycket bättre blogg <3
Tack, och nej det gör vi inte, endast svenska! De ord jag kan läsa & säga på franska vet jag inte hur de stavas, hehe!
Kram!

URL: http://hopplapallarna.blogg.se


Postat av: Philippa
2014-12-20 - 09:13:31

Åh vad kul att du kommenterade min blogg "utan andledning", blev jätte glad :D men jag kommer att ha en ny, förhoppningsvis, mycket bättre blogg <3
Tack, och nej det gör vi inte, endast svenska! De ord jag kan läsa & säga på franska vet jag inte hur de stavas, hehe!
Kram!

URL: http://hopplapallarna.blogg.se


Postat av: Emelie
2014-12-20 - 17:38:25

Härligt att ha en travbana att rida på!!
Superfin header!

Svar: Tack <3
Ica

URL: http://mliandersson.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: