Corvette har det bra <3


 
 
Jag tänker på min lilla gråa tjej varje dag, i början var det jobbigt, saknaden va enorm men jag visste att tiden inte fanns där så lösningen att lämna henne hos någon annan kändes helt rätt. När hon kom till Caroline läste jag hennes blogg varje dag, flera gånger om dagen för att verkligen kunna läsa och följa min lilla tjej, kanske ett kontrollbehov ;) Ett bra tag nu så har jag inte lusläst den lika noga, inte för att jag inte vill utan för att jag har kommit till ro och känner att jag litar på Caroline ända ut i tåspetsen. För varje gång jag kikar in så ser jag en superglad liten gråmule som lyser av lycka <3 Hon glider runt på rosa moln bland hinder, banor och skog. Jag känner inte en enda dag längre att det är jobbigt, jag är stolt och glad att det blev just Caroline hon fick komma till. Den dagen som jag kanske måste eller vill ta hem henne, finns inte i min värld just nu <3
Caroline och Corvette firade en månad tillsammans för några dagar sedan och vet ni, EN enda gång har Corvette rivit ner en bom. Duktig hoppehäst!!
 
 
Caroline skrev:

"Vad tiden springer iväg. Idag har hon varit “min” i en hel månad. Vi har hunnit med så mycket och jag har på bara en månad fått mycket bättre självförtroende. 

Snacka om att den där lilla filuren kom in i mitt liv i helt rätt tid, på något vis känns det som menat. Hon är så bra, så förbannat bra."
 
 
 
 
 
 
 
Caroline och Corvette <3
 
 
 
 
 
 
 
Så himla lugn och fin, min lilla tjej. En glad Caroline kan vi se vinka till :)
Hoppas du får chansen att rida med henne på stranden någon gång, ett tips är sadelbälte och ett kylskåp i magen för där går det undan <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 Jag hade helt missat detta klipp som Caroline lagt upp. Jag vet att Tina, Carolines mamma, nämnde innan de hämtade henne att hon gärna ville rida henne med. Corvette är en trygg och väldigt snäll häst, när mina brorsbarn har varit och hälsat på så är det just Corvette jag ha satt upp dem på för även om jag hade haft Cassador 1 år eller 2 år så hade jag mer förtroende för Corvette.
 
Caroline skrev på sin blogg:
 
"Mamma själv tyckte att hon var mycket roligare än hon trott. Mycket mjukare i munnen och arbetsvillig. Har inte så mycket mer att säga, mer än att hon tyckte att hon var jätterolig och hon kände sig säker på henne. En häst att lita på helt enkelt."
 
 
 
 
 
 
P.S.
 
Caroline har lite problem då Corvettes svans alltid varit lite tunn och blivit ännu tunnare nu, så vore det guld om ni kunde ge tips om ni har något. Går in på hennes blogg, www.carolinebagfeldt.se
 
 
 
 
 
 


Postat av: Anonym
2014-04-07 - 05:57:20

Kul för dig att ändå kunna följa din häst på det sättet!

Postat av: Caroline Bågfeldt
2014-04-07 - 06:55:45

Sitter här med tårar i ögonen nu!
Vet knappt vad jag ska säga, det kunde verkligen inte ha blivit bättre. Varken bättre häst eller bättre ryttare. Ni båda är helt underbara personer och jag kan inte säga det tillräckligt men du har verkligen gjort ett megabra jobb med Corvette.

Jag r glad VARJE dag att jag får den här chansen och som du skriver så vill jag inte heller lämna henne ifrån mig. Så hon får nog stanna här ett bra tag :D

Ha det jättebra och ta hand om dig och din andra vilding! :D

URL: http://carolinebagfeldt.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: