Snacka om att känna sig utpumpad....


 
 
Ställde klockan lite tidigare idag då jag skulle ge mig på Cassadors päls och klippededipp. Väl i stallet välkomnas jag med en häst utanför sin box och ett riktigt BOMBNEDSLAG. Jaha, jag som glömt mobilen hemma, enda dagen, så försöker jag leta reda på en då jag tycker det är viktigt att ägaren får veta så fort som möjligt att deras häst har gått lös på kraftfoder och all mat som finns utanför. Hittade en mobil men kunde inga nummer utantill så hitta.se. Ring, ring, ingen som svarar och skickar ett sms. Under tiden jag fixar i stallet håller jag ett öga på hästen då de lätt kan få kolik om de vräkt i sig massa kraftfoder och hö. Någon rolig bild kunde jag ju heller inte ta så jag får ha den för mig själv i huvudet. Tänk er själva, hinkar överallt, höpåsar, hö, kraft och vi har även vattenkannor utanför och även dessa var tömda och låg huller om buller ;-)
 
Jag ställde Cassador i gången och hade med mig MITT PAKET, som va en klippmaskin. Cassador är en lite nervig häst med minsta tålamod när det gäller att klippa så sist i vintras så hade jag lugnande till honom då jag tycker det är synd om hästen och att jag ska behöva bremsa eller bråka. Men tyvärr fick jag inte tag i det i tid då jag skulle köpa det av en kompis som ville bli av med sitt som hon inte behövde mer. Jag gav han massa pussar och hoppades på att han litade mer på mig nu och kunde ta det med ro. OCH OH MY, säger jag bara. Vad hände?! Cassador står som ett ljus och är bara lite nyfiken på sladden och frustar lite i början men.... åååå <3 <3 <3 Jag fick honom helklippt!!!! Jag ska bara fintrimma kroppen och klippa längst ner på benen, annars är han helklippt min snälla, fina och underbara vän. Jag tror att han litade på mig mer på mig nu, han visste att jag inte skulle göra honom illa. Under tiden jag klippte gav jag han en hel del favoritäpplen som belöning, om det inte vore för hans mage så skulle jag gett han ett HELT ÄPPELTRÄD!!! <3
 
 
 
 
 
 
Jag skulle även ta lite bilder på Cassador, före- och efterbilder men det fanns ingen tid över till det. Trimmade Cassador i ridhuset, hoppade lite kryssstuds på böjt spår (jag har cirka 2,5 m mellan kryssen på grund av att jag vill träna han rund och snabb, har jag 3 meter mellan så blir han alldeles för lång och spänd, tänk på det när ni väljer avstånd mellan studs. För hur vill ni att ERAN häst ska jobba mellan och över hinderna?? Alla hästar är olika och Cassador behöver lite specialövningar så han tränar rätt med runda form) och en stor och breddad kryssoxer på mittlinjen. När jag hade höjt upp nästan högst upp med skollorna och hoppade det så öppnade han upp riktigt fint baktill. Han gör ju aldrig det när han spänner sig och inte ofta på tävling, men jag lär mig mer och mer hur jag ska rida han innan och över hinderna för att underlätta för honom. Ser verligen fram emot helgen nu, ska bli lika roligt att träffa Sara Ekman, som jag och Cassador ska bo hos som att tävla ;-)
 
 
 
 
 
weiiiii, bara 22 dagar kvar... och då ska jag och Cassador ha megaroligt på Flyinges fina anläggning!! <3
 
 
 
 
 
 
Helt slut, powernap på det sedan jobb =()
 
 
ZZZZzzzzz.....


Postat av: Mamsen
2013-09-11 - 14:29:19

Duktiga Cassador, värd ett helt äppelträd =))
Hur gick det med hästen som hade busat? Vilken lycka att få äta så mycket godis, hoppas det gick bra med magen.
Kram

Postat av: Kaffehörnan
2013-09-11 - 15:16:27

Ojoj vilken syn. Bra du styrde upp de. Cred för dig

URL: http://www.kaffehornan.se


Postat av: Sara Ekman
2013-09-11 - 19:05:17

Ska bli så kul när ni kommer! :D Hedda har alltid varit jättesvår att klippa, men i vintras använde vi en annan klippmaskin än vanligt, och den reagerade hon inte alls på :D kram

URL: http://aamaziing.blogg.se/


Postat av: Lina
2013-09-11 - 19:23:59

Hej
Vilken fin och trevlig blogg du har, hittade hit av en slump och blev positivt överraskad :)
Har klickat runt lite och kanske har du skrivit det redan och jag missat det (har inte läst allt) men vad jobbar du med?
Har du någon sponsor eller kämpar du på själv?
Lycka till i fortsättningen, kommer kika in här ibland.
Mvh/Lina

Svar: Hej Lina, Va roligt att du hittat hit och blev positivt överraskad. Jag hoppas verkligen att du tittar in fler gång och ge mig gärna feedback om vad som är bra eller saknas :))
Jo jag skrev något liknande för ett tag sedan men jag jobbar heltid på Servera, äger hästarna helt själv och har betalat och betalar allt själv. Jag har bara tävlat i 2 år men jag ger inte upp bara för att min dröm inte gick att uppfylla när jag var liten, så den som stannar får se vart det slutar. Har man bara materialet så kan man komma väldigt långt och jag har två svårklasshästar, har Peter Eriksson och Amanda Ericsson sagt till mig. Så vi tar ett år i taget :)
Blev jätteglad för din kommentar, har du ingen egen blogg?? Va jobbar du med?? Rider du :) Ha det fint Lina!! Kram
Ica

Postat av: johanna
2013-09-11 - 20:47:35

haha snacka om händelserik morgon! Skönt att det gick bra att klippa honom! :)

URL: http://tigermysig.blogg.se


Postat av: Julia
2013-09-11 - 23:59:44

Härligt att det gick så bra att klippa honom!

Måste bara säga att du verkar vara en helt fantastiskt ödmjuk och go tjej. Cred till dig! Kramar

URL: http://ohjuliet.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: