Nöjd hästägare idag!


 
 
Denna gråa lilla dam ville inte bråka med morsan idag! Hon va pigg men hållsam och lyhörd. Jag red igenom henne ordentligt idag, lite bommar, serpentiner i trav och flyttade henne sidledes i skritt och trav. Hon va till och med så duktig så jag provade att flytta henne i galoppen. Första gången bytte hon då jag bara flyttar några meter in för att sedan rida på rakt spår, men andra och tredje gången, en gång i varje varv satte hon. Nu kanske en del tänker "hon är snart 6 varför har du inte tränat på det tidigare?!" Då ska jag ge er ett svar, när en häst som Corvette har väldigt mycket gas framåt och är lite överallt i ridhuset. Så vill jag inte sitta varje dag och nöta in den där "perfekta galoppen" för henne. Var sak har sin tid och idag lyssnade hon till 200% från början i galoppen, då kan man lära henne nya saker. Ja hon glänste verkligen idag!! Cassador däremot, va faktiskt grymt duktig med tanke på hur han har varit tidigare i dagarna. Han försökte verkligen hela tiden, han snubblade nog 1000 gånger över de upphöjda travbommarna men när jag blev lite arg på honom för han försökte verkligen inte. Då gick han som en klocka, flera gånger. Även i galoppen va han såå mycket bättre!! Ja jag är verkligen stolt över mina hästars prestation idag, de vill, de försöker, även om jag ibland får ryta till ibland så de vaknar. Men aldrig någonsin slår de eller bryter ihop och vill ge upp det vi försöker med. Riktigt fina stjärnor jag har, och i morgon blir det stjärnornas hopping ;-)
 
 
 
Corvette på sitt 3 årstest 2011, 48 poäng och 9-9 i hoppning <3
 


Postat av: Matilda
2013-11-07 - 15:28:32

Haha vilka bett ogillar du? Gött att hästarna känts så fina!

URL: http://www.showjumper.se


Postat av: Johanna
2013-11-07 - 16:01:55

Kul när det går bra! Då är det bara att fortsätta med att kämpa framåt! :)

Sv; Är lite svårt att säga. Det är en speciell smak och man tycker ju så olika. Men det är roligt att prova, ett tips är att inte göra en fullstor pizza eftersom det ändå är ganska mättande, beroende på hur mycket godis man lägger då förstås.
Kladdigt blir det och ganska sött haha. ;)

Svar: Jag skulle gå in på din blogg men det funkar inte :(
Ica

URL: http://horsesinind.blogg.se


Postat av: Johanna
2013-11-08 - 16:35:32

Oj, råkade visst skriva fel. ;) Men nu borde det vara rätt! :)

URL: http://horsesinmind.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: