Im am.... so happy <3


 
 
 
 
I detta långa inlägg, tänker jag inleda med min absoluta favoritlåt. Jag kan lyssna på den om och om igen och aldrig tröttna. Jag kan gråta till den och jag kan le, den får alla känslorna att komma till liv!!! Du måste bara lyssna på den igen, även om du hört den innan. Dra på dig ett par hörlurar och på ganska hög volym och lev dig in musiken och lyssna till texten....Jag bara älskar hans röst!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nedan kan ni finna den största delen av texten till låten, "Here I Am". Jag har även lagt till mina egna små ord i början som jag refererar texten till och sedan förstår ni vad den handlar om för mig. Alla har vi våra favoritlåtar och vi alla väljer även att ha olika minnen till dem eller tankar kring. <3
 


"Here I am, this is me - Erica
There is no where else on Earth I'd rather be - Med hästarna
Here I am, it's just me and you - Jag och Cassador
Tonight we'll make our dreams come true - På tävlingsbanorna

It's a new World, it's a new start
It's alive, with the beating of Young hearts
It's a new day, it's a new plan
I've be waiting for you, here I am

Here I am

Here we are, we've just begun
And after all this time my time has come
Yeah, here we are, still going strong
Wright here in the place were we belong

Ooh!
It's a new World, it's a new start
It's alive, with the beating of Young hearts
It's a new day, it's a new plan
I've be waiting for you, here I am

Yeah here I am

Here I am

Here I am

Right next to you

An suddenly the World is all brand new

Here I am

Here I am

Oh, I'm gonna stay

Now There is nothing standing in our way

Ooh! Here I am

Here I am

This is me..."
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Jag har ägt denna vackra och helt underbara häst i 1,5 år nu och det är inte fören NU som jag har fått alla mina svar och beslut bekräftat, min alldeles egna lilla stjärna. Jag visste inte om jag skulle kunna bli ett med denna häst då jag tänkte mer på honom än mig själv och valde att inte tävla honom själv i början av förra året. När en tid hade gått och många tjatade på mig att jag skulle tävla honom själv gjorde jag det. Denna helg var min och Cassadors 5:e och 6:e 1.30 och den 5:e satte vi våran första nolla. Sedan idag rev han ett enda ynka hinder!! Han har även gjort 3 felfria 1.20 i avd B och har därmed kvalat till 1.20 avd A. Jag hoppas han sätter en nolla i 1.30 nästa helg för då är han färdigkvalad till Flyinge och då kan vi gå ner och leka på 1.20 i avd A innan grönbetet.
 
 
 
Här kan ni se Cassadors 3 resultat i helgen.
 
 
 
 
 
Jag har inte tävlat mycket innan jag skaffade Corvette och Cassador, dessa två är även mina första helt egna hästar. Kanske dumt att vara så grön själv och sätta sig på gröna hästar?! Och ja, jag vet sådana som snackar skit om en på tävling och klagar på det lilla minsta man gör, även om man skulle gör en fin runda felfri eller med 4 fel, alltid finns det något som människor har ont av!! Men är man inte född med hästföräldrar, guldsäck eller möjligheten...... så får man ta me fan TA DEN när möjligheten ges!! UTAN att du eller DU ska behöva tycka......!!
 
 
 
Så ja, nu fick jag det sagt =) Men vet ni vad, jag har sådan tur och lycka att få vara med underbara människor som bryr sig om varandra. Jag har VÄRDLENS bästa hopptränare, Amanda Ericsson som har stöttat mig HELA helgen!! Hon är ta me fan GRYM!!! Jag åker iväg med båda hästarna till henne i Båstad och får privatträning, bättre kan det inte bli!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Glommens fina bana i Falkenberg

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har fått så fina komplimanger i helgen från människor som unnar mig det. Amanda såg alla mina rundor utan den sista på Cassador idag, och hon gav mig grym kritik och hon säger precis vad hon tycker och tänker och lite till (vilket är precis vad jag behöver). Saker och ting händer på tävling med oruttinerade hästar men även ruttinerade och varje start är en träning. Efter mina rundor sa Amanda bla att jag red bra, att jag ska vara nöjd, skitbra att jag kan säga ifrån, vara bestämd, avstånden satte jag och även vägarna blev bra. När det blir ett stopp så är jag grymt envis och bestämd att nästa gång ska hästen (Corvette) över, man har bara 2 chanser på sig annars blir man utesluten. Något som Amanda berömde mig för var att när det händer en sådan sak som kan jag rida snyggt och fint resten av rundan, varken jag eller hästen blev berörd av stoppet. Det känns grymt att ha den kunskapen =)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ja sen kan jag berätta att när jag ställde upp han efter 1.30 i fredags så hade han bara 3 skor på fötterna. Så Amanda gick in med mig till hovslagaren Bosse och tyckte han kunde gå på dejt med mig och slå på min häst en sko. Haha!! Han slog på en sko och jag bjöd han på lunch ;-)
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vill ni vet vad den gröna ryttaren gjorde i fredags då???
Jo hon åkte alldeles själv till tävlingen med 2 hästar och skötte allt själv och red 4 klasser. Gö om de om nu kan =) med en 5 och 6 åring. Corvette har blivit så duktig på att gå på transporten och den där Cassador, ja han gå rätt på helt själv.
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: